3772
Sök

Dodge RAM 1500 pickup 2002 Växellåda som strular?!?

1 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Tjenare!

Mitt första inlägg smile

Jag söker först och främst en duktig mekaniker i Malmö området. Säg nu inte mekonomen wink
Jag ska göra lite oljebyten på lådan och motorn. Sen lyser motorlampan och det vill jag fixa.

Men jag har en automatare som dummar sig... Jag kan ligga med jämn gas i typ 70-90kmh då den helt plötsligt växlar ner och sen snabbt upp igen. Ligger jag med hård gas så har det hänt att den gör samma sak, men då går varvmätaren hårt in på rödmarkeringen och det går ont i hjärtat när det hände. Jag har inte haft hårdgas sedan dess.

Tacksam för förslag på mekaniker och ideer på mitt problem.

/
Mice
Senast redigerat av Mice4511 (21 september 2010)

440 Inlägg
21 december 2010
Motorlampan kan beskriva orsaken till automatlådan, kontrollera den på en verkstad.

Går även att vrida tändningen till ON-OFF-ON-OFF-ON inom 5 sek och räkna hur många gånger lampan blinkar, på så sätt kanske man kan se felkoderna.
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Likbärgare
375 Inlägg
21 december 2010
chryslerstratus skrev:
Se svar här: http://usabilforum.com/viewtopic.php?f=4&t=52

Är det inte förbjudet att göra reklam för andra forum?

Är bilen trimmad? För såvitt jag kommer ihåg så är ram lådorna jävligt känsliga för högre vridmoment.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

440 Inlägg
22 december 2010
Kontrollera även oljenivån i lådan med motorn varmkörd och när den står i läget NEUTRAL eller PARK, bläddra igenom varje växelläge först och avsluta i något utav de nämnda.
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

Sök