3539
Sök

Mercedes c180 hackar och går illa

7 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Tjena

Har haft bilen nu i exakt 1 dygn, efter några timmar efter köpet  så börjar den  helt plötsligt hacka vid gaspådrag. Jag har även märkt att varvatalet är väldigt lågt vid tomgång så att bilen nästan skakar. Samt så är den väldigt trög för att vara en 1,8 liters motor. Den accelerar knappt, vid gas så hackar den bara. Vid högre varvtal runt 3000- 4000 så orkar inte motorn mer utan varvtalet ökar bara och bilen  åker i konstant hastighet. Den drar mycket bensin med för sin lilla motor... Den hade inte alla dessa problem vid köp.

Är tacksam för ideer och hjälp. Kräva tillbaka pengarna kan man ju glömma privatköpt....

Mercedes c180

Rubrik editerad / Moderatorerna

124 Inlägg
21 december 2010
precis samma sak hände vid ett privatköp som min kille gjorde oxå, de finns inget och göra typ förutom att försöka åtgärda felen själv eller sälja den hmm vi kontaktade ju advokat och grejjer men det hjälpte inte hmm de blev bara dyrare för oss..

10 287 Inlägg
21 december 2010
Vi måste hålla isär det hele. I detta forum "Generell felsökning (Motorteknik)" så diskuterar vi vad det kan vara som är fel.

Om "Dalarna1" vill diskutera problematiken runt dolda fel vid köp av begagnad bil så är det bättre att han öppnar en tråd i Allmänt om det.

Göran
Moderaor

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 277 Inlägg
21 december 2010
Vad är det för bil i fråga? nyare bil har ju nån tyyp av felsökningssystem så åk då till en verkstad för att få det kollat, i bästa fall kan du ju själv åtgärda felet.

7 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
cykelpump skrev:
Vad är det för bil i fråga? nyare bil har ju nån tyyp av felsökningssystem så åk då till en verkstad för att få det kollat, i bästa fall kan du ju själv åtgärda felet.

Står ju klart å tydligt mercedes c180..... Kan det vara bränslefiltret, bränslepump eller tändstift som är boven? btw årsmodell 98
Senast redigerat av dalarna1 (27 december 2010)

10 287 Inlägg
21 december 2010
Precis som alla moderna bilar så börjar man att läsa ut eventuella felkoder.
Visst kan det vara det du skrev men rätt ände är att börja i felkodsändan.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 277 Inlägg
22 december 2010
dalarna1 skrev:
cykelpump skrev:

Står ju klart å tydligt mercedes c180..... Kan det vara bränslefiltret, bränslepump eller tändstift som är boven? btw årsmodell 94

nu står det de ja, merca kan man gå in med boschen, mekonomen datorn kan inte komma in i datorn på vissa tyska bilar så kan rekomendera en mercaverkstad

5 160 Inlägg
22 december 2010
jag skulle pröva med och låna en luftmassemätare från tex en demontering och pröva byta den. hade samma problem på en av mina gamla bilar och då var det luftmassemätaren de var fel på.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

7 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
ok, vart sitter luftmassemätaren? är den synlig?

1 277 Inlägg
23 december 2010
den sitter i/på eller strax bakom luftburken, men kan rekomendera att få den felsökt först så du vet säkert vad som är fel

Sök