Volvo 850 GLT startar ej

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Hej, jag har en Volvo 850 GLT -92, motorn är en B5254S. Jag kan köra på startmotorn hur mycket jag vill utan att den tänder en gång. Bensinpumpen surrar när man vrider på tändningen, men motorn blir inte ens sur även fast jag kan stå och nöta på startmotorn, alltså det verkar som att den inte får soppa.
Jag felsökte den och fick fram att det var kamaxelgivaren, bytte den och vevaxelgivaren för att vara säker men samma problem kvarstår. Om jag rullar igång bilen startar den och om jag kört tidigare på dagen kan den vara trög att starta men den brukar iaf starta, men efter natten då den stått så är den död.

Någon erfaren som vet vad det kan vara? Tacksam för hjälp!
Mvh Oscar

Senast redigerat av OscNor (24 december 2010)

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Kan tillägga att jag har ingen gnista från tändspolen.

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Ingen som har någon idé vad det kan vara? sad

ante123
24 december 2010 · 546 Inlägg

kolla om du har nå felkoder eftersom du inte har gnista på stiftet så kan det ju vara kamaxelgivaren/givaren som läser av sväng hjulet (kommer inte i namnet på den)

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Har inga felkoder, båda dom givarna är bytta. Fick ett tips om att det kan vara startmotorn som tar för mycket ström och gör ett spänningsfall så styrdonet stängs av och därmed ingen gnista och ingen soppa.

Passar en startmotor från en B5252S till en B5254S?

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Eller en startmotor från en B5254FS?

OscNor
24 december 2010 · 75 Inlägg

Ny startmotor är iaf nu beställd, får se om det blir bättre smile

ajonasson
26 december 2010 · 583 Inlägg

Ifall du inte säger du får nån gnista, hur har du testat?.

Har du testat att motorn får någon brännslematning?
Exempelvis lyfta på railen och jorda den för att se ifall spridarna sprutar ut nån brännsle?

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang