Volvo 745 GL/E -90 Startar ej.

Heh
28 december 2010 · 78 Inlägg

Hej!

Efter en dikeskörning i en herrans massa snö så fylldes motorrummet med snö, och efter det så startades inte bilen. Det blev ingen smäll alls.

Det verkar inte som bilen har någon komp alls när man vrider på nyckeln. Den har gnista och får fram soppa.

Allt sitter som det ska på den.

Någon som har någon ide vad det kan vara?

Zwudda Refined
28 december 2010 · 1 770 Inlägg

Ingen komp? Kan inte vara så att kam remmen väldigt oturligt har gått av i avåkningen?
Du har inget instrument för att mäta trycket i cylindrarna?

Heh
28 december 2010 · 78 Inlägg

Kam-remmen har inte gått av, den sitter där den sitter. Men kan väl vara så att den kanske har kuggat över kanske?
Nej, har tyvärr inget sånt instrument.

epa_ragger Fahlman Racing
28 december 2010 · 39 Inlägg

Den har alldeles säkert kuggat över.. Kör du utan kåpan till kamremmen? Det gjorde jag och såfort man körde in i en snövall så hoppa den över.. neutral så kolla det!  MVH

if you aint first,your last...
E du inte först, e du sist...
Zwudda Refined
28 december 2010 · 1 770 Inlägg

Ja, isf skulle det klart kunna kuggat över. Men då bör det ha kuggat många tänder...

epa_ragger Fahlman Racing
28 december 2010 · 39 Inlägg

Zwudda skrev:
Ja, isf skulle det klart kunna kuggat över. Men då bör det ha kuggat många tänder...

Jo den kugga över en hel del,gick piss efter det tongue Jag va med om det 5ggr förra vintern + att jag körde av 2 remmar..Men så åkte jag tok-sänkt 240 utan hasplåt.. roll

if you aint first,your last...
E du inte först, e du sist...
Zwudda Refined
28 december 2010 · 1 770 Inlägg

epa_ragger skrev:

Zwudda skrev:
Ja, isf skulle det klart kunna kuggat över. Men då bör det ha kuggat många tänder...

Jo den kugga över en hel del,gick piss efter det tongue Jag va med om det 5ggr förra vintern + att jag körde av 2 remmar..Men så åkte jag tok-sänkt 240 utan hasplåt.. roll

Haha, ja, det är ju det jag menar. Kuggar den t.ex bara en så kan motorn fortfarande gå och så vidare. Men som sagt, kör TS utan kamremskåpa så är ju sannorlikheten MYCKET stor att den gått runt ett par kuggar när det kommer en massa snö imellan

Heh
28 december 2010 · 78 Inlägg

Finns ingen hasplåt under och ingen kam-rems kåpa så antagligen har den kuggat över då. Är det skrot då eller är det relativt enkelt fixat? Inte så haj på det där. Motorn är en B230F

Senast redigerat av Heh (28 december 2010)

mange_240
28 december 2010 · 1 562 Inlägg

Heh skrev:
Finns ingen hasplåt under och ingen kam-rems kåpa så antagligen har den kuggat över då. Är det skrot då eller är det relativt enkelt fixat? Inte så haj på det där. Motorn är en B230F

det är relativt enkelt fixat. ny rem så ska de funka igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang