Hej har en 850 t5 eller t5-r från -96. Har bytt alla vaccum slangar och satt på öppet luftfilter så den går rätt fint, men jag tänkte chippa den. hitta en box som suttit i en -97 som va chippad, o den passa min modell enligt http://www.turbo-tuner.co.uk/ttusb-compatible.htm. Såfort jag satte i box så felmeddela den på map sensorn. men jag kommit fram till att de inte finns någon utan de e luftmassemätaren som felar. Men de lustiga e att när jag sätter i gammla boxen så felkodar den inte på något o går som en klocka. Någon som har några förslag? en ny massemätare går ju på några tusen O har ingen som jag kan låna av så jag vill va säker innan jag köper en ny! Mvh
Map står för Mainfold Absolute Pressure och e en balans mellan olika givare för att skapa den bästa luft/bensin blandningen om jag inte missuppfattat
men om man ser de så här din bil får inga felkoder på nått med standard boxen? inga felkoder betyder inga fel. så får du felkoder med chippboxen så skulle ja tro den behöver nått du saknar eller att de är fel på den.
jag skulle förslå chippa original boxen istället med 1 sprillans nytt chipp
Ja de e nog de bästa! blir sne på den fjören som sålde boxen till mig bara! tack för ditt svar, hoppas de kommer fler svar nån som haft typ samma problem??