3699
Sök

Volvo 850 turbo krånglar med chippad box felkod Map luftmassemätare

11 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Hej har en 850 t5 eller t5-r från -96. Har bytt alla vaccum slangar och satt på öppet luftfilter så den går rätt fint, men jag tänkte chippa den. hitta en box som suttit i en -97 som va chippad, o den passa min modell enligt http://www.turbo-tuner.co.uk/ttusb-compatible.htm. Såfort jag satte i box så felmeddela den på map sensorn. men jag kommit fram till att de inte finns någon utan de e luftmassemätaren som felar. Men de lustiga e att när jag sätter i gammla boxen så felkodar den inte på något o går som en klocka. Någon som har några förslag? en ny massemätare går ju på några tusen hmm O har ingen som jag kan låna av så jag vill va säker innan jag köper en ny! Mvh

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 januari 2011
inte så att den bilen de kommer ifrån hade lite mer ändringar än bara chippet så utan dom funkar den boxen inte som den ska?

11 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Jag rignde o frågade han de oxå men han sa att den var orginal och hade inte krånglat för han. så antingen ljuger han eller så e de min bil hmm

546 Inlägg
1 januari 2011
tror MrEricsson är helt rätt ute för mapp sensor det är väl något man monterar det själv?

11 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Map står för Mainfold Absolute Pressure och e en balans mellan olika givare för att skapa den bästa luft/bensin blandningen om jag inte missuppfattat

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 januari 2011
turbonighe skrev:
Map står för Mainfold Absolute Pressure och e en balans mellan olika givare för att skapa den bästa luft/bensin blandningen om jag inte missuppfattat

men om man ser de så här din bil får inga felkoder på nått med standard boxen?
inga felkoder betyder inga fel. så får du felkoder med chippboxen så skulle ja tro den behöver nått du saknar eller att de är fel på den.

jag skulle förslå chippa original boxen istället med 1 sprillans nytt chipp

11 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Ja de e nog de bästa! blir sne på den fjören som sålde boxen till mig bara! hmm tack för ditt svar, hoppas de kommer fler svar nån som haft typ samma problem??

11 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
NU e problemet lös, råttan sålde mig en V70 box o sa att de va en 850 box inte konstigt de felkoda, tack för svar

Sök