2484
Sök

Felsökning volvo 850 t5

12 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
kör en volvo 850 t5a! kan kanalerna till turbon bli så pass slitna att han kan blanda oljan me kylningen till turbon? då jag misstänker något. har olja i expansion kärlet men efter att bytt oljekylare och gjort rent kylarslangar inte nått resultat då oljan kommer tillbaka igen bilen drar olja. luktar inte avgaser i expantion kärlet och inget större tryck i kylarn heller. kan de vara toppackningen? ej gjort komp prov rycker inte något större heller!

546 Inlägg
1 januari 2011
toppackningen är nog en bra gissning sen vet jag inte om vevhusventilation skulle kunna ha nå med saken att göra

8 267 Inlägg
1 januari 2011
Tippar på kylaren. Väggen mellan vatten och motorns oljekylare är spräckt vilket inte är helt ovanligt. Har du automat å kolla om du har vatten i den oljan med.

12 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
Jag har bytt kylare o de åter kommer olja i expationskärlet

240karlsson
24 Inlägg
2 januari 2011
tror de är mer topppackninhen börjar gå turbon brukar de läcka när den glappa mycke du kan kolla om den glappar

my life go sideways

248 Inlägg
2 januari 2011
Topppackning låter det ju som.. men satte du i ny kylare eller beg? en bega kylare kan ju också vara trasig!

4 824 Inlägg
2 januari 2011
spolade du rent kanalerna inne i motorn? om inte så kan den ju ta med sig skit därifrån.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

12 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Jag har spolat rent så de är bara lite kvar men de är nog bara i kanalerna så de tar ett tag innan de går ur allt ihop.
Skall kolla på turbon han drar lite vatten också de finns ej vatten i oljan

5 710 Inlägg
11 januari 2011
GTI-sorken skrev:
kör en volvo 850 t5a! kan kanalerna till turbon bli så pass slitna att han kan blanda oljan me kylningen till turbon?

Det är inte teoretiskt omöjligt att den kan blanda i turbon men det kräver att hela lagerdelen är sprucken.
Har aldrig hört att det överhuvudtaget hänt......

MVH Jonas
..............

Sök