4050
Sök

Saab 900 2,0i -94 startproblem

1 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Hej!

Jag är ingen riktig höjdare på bilar, men försöker laga mina bilar så gott jag kan ändå smile

Min saab har stått i 1 1/2 månad kanske, sen i början av december utan att bli startad, och nu när jag skulle flytta den så starta den först, men gick jävligt ojämt på tomgången. Sen hade jag en lite för stor snövall bakom bilen så tog mig inte över den, åkte för att hämta en skyffel. När jag kommer tillbaka så startar den inte längre , den står bara och tuggar och biter aldrig riktigt tag så att säga tongue
De kommer avgasknallar med jämna mellan rum när jag försöker starta, och tillslut börja batteriet bli dåligt.
Så försökte med startkablar, samma fenomen. Även försökt att dra igång den funka heller inte.
Är de tändstift/tändspole som är kruxet tro? tongue
Tack på förhand smile

473 Inlägg
16 januari 2011
kolla så den får bränsle
hör efter om pumpen startar när du vrir på tändningen , vänta med att starta bilen tills den stannar dvs fått upp trycket .om du får detta fenomen skall du ha bränsle framme i motorrummet ta väck kabel och kolla om så är fallet , om du får soppa nu så har du felet i tändningen , kan mkt väl vara tändmodulen efter som det är ett vanligt fel

Sök