Golf 94 vägrar starta

pizzabud1
14 januari 2011 · 38 Inlägg

Hej, Jag har varit på semester i en vecka och när jag kom hem vägrar bilen starta. startmotorn går runt men det tänder inte. det luktar lite surt när jag försökt starta den och det kommer ett litet rökmoln ur luftfiltret. Det har aldrig varit några problem innan. har regnat väldigt mycket när jag varit borta.
Vad kan problemet vara? vad kan man göra åt det?

Volkswagen Golf III CL "Gullan" (1994)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
14 januari 2011 · 1 163 Inlägg

låter som den får för mkt soppa eller bara surat igen.. sad ta ut tändstiften och dem lär vara dygnsura så antingen köp nya eller rengör dessa tongue kolla så du har gnista samtidigt smile

~Andy~
pizzabud1
15 januari 2011 · 38 Inlägg

Jag hade tändning på alla tändstift och där e inte så soggigt i motorn så finns det någon som har en idé?

Volkswagen Golf III CL "Gullan" (1994)
Kibil
15 januari 2011 · 552 Inlägg

Får du gnista så är det inga fel på tändningen. Vilken motor har du? Finns det bensin i bilen?

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 januari 2011 · 1 163 Inlägg

Kibil skrev:
Får du gnista så är det inga fel på tändningen. Vilken motor har du? Finns det bensin i bilen?

antagligen något soppa fel då... nu har jag ingen aning om hur det ser ut på golf men testa lossa soppaslangen testa starta.. smile och kolla om de kmr ngn soppa wink

Senast redigerat av volvoandy90 (16 januari 2011)

~Andy~
fontheking5
16 januari 2011 · 825 Inlägg

Kan vara vatten i strömfördelaren , är rätt vanligt på VW bilar att det blir fukt i fördelaren . Då får man torka torrt i fördelarlocket och fördelaren , har man tur så funkar det sen .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
pizzabud1
16 januari 2011 · 38 Inlägg

Jag har torkat fördelaren och jag har sprutan vattendrivande medel på alla tänkbara kontakter. fortfarande samma sak. batteriet är nyladdat så det är inte det.

Volkswagen Golf III CL "Gullan" (1994)
dawwe ...has left the building...
16 januari 2011 · 4 474 Inlägg

Det får bli en favorit i repris: Byt tändspolen de går alltid sönder.
PS: Jag hade strul med min Passat tidigare, helt plötsligt så vägra den starta efter motortvätt, oavsett hur försiktig man var. Orsaken var att det fanns en hårfin (icke synlig) sprick i tändspolen. Fukten som uppstod vid motortvätt räckte för att få strömmen att ta en annan vägg. Bilen startade alltid ca 1 timme efter avslutad motortvätt. Med den nya spolen kan jag motortvätta så mycket jag vill, startar alltid med en gång.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 januari 2011 · 1 163 Inlägg

pizzabud1 skrev:
Jag har torkat fördelaren och jag har sprutan vattendrivande medel på alla tänkbara kontakter. fortfarande samma sak. batteriet är nyladdat så det är inte det.

Skumt är du säker att den får soppa?

Senast redigerat av volvoandy90 (16 januari 2011)

~Andy~
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
16 januari 2011 · 1 163 Inlägg

dawwe skrev:
Det får bli en favorit i repris: Byt tändspolen de går alltid sönder.
PS: Jag hade strul med min Passat tidigare, helt plötsligt så vägra den starta efter motortvätt, oavsett hur försiktig man var. Orsaken var att det fanns en hårfin (icke synlig) sprick i tändspolen. Fukten som uppstod vid motortvätt räckte för att få strömmen att ta en annan vägg. Bilen startade alltid ca 1 timme efter avslutad motortvätt. Med den nya spolen kan jag motortvätta så mycket jag vill, startar alltid med en gång.

Han hade ju gnista fram smile

~Andy~
pizzabud1
16 januari 2011 · 38 Inlägg

kan det vara så att jag har en startspärr som blockerar det hela? i så fall hur kopplar man ur den?

Volkswagen Golf III CL "Gullan" (1994)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
17 januari 2011 · 1 163 Inlägg

pizzabud1 skrev:
kan det vara så att jag har en startspärr som blockerar det hela? i så fall hur kopplar man ur den?

Isåfall borde den starta men dö direkt igen :o så äre de på min caddy iaf tongue testa använd reservnyckeln? tongue

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang