Åsikter och info om volvo 740 -87 b230k

WolfZap Volvo-Beroende
6 december 2008 · 289 Inlägg

Kan ju inte gnälla på b230k jag hade. Startade i alla väder. Strulade ALDRIG. Drog inte SÅ blodigt. Ägaren efter mej som dödade den var tvungen att slå sönder både kylare och ventilkåpa. Sedan slet han även oljefiltret. Den var extremt plågad innan han gjorde detta. Så skit motor har jag knappast som uppfattning.

Volvo 760 TIC -84 B23ET
Tottis_vbg
7 december 2008 ·

b230K e väl en skaplig maskin. tog en sån å satte dit enkel stromberg å så en K-kam. sitter en T-kam i original som ju e väldigt tam. å den bilen gick riktigt fint med dom småändringarna. sitter ju oftast 631-toppen på dom motorerna fint fall i insugskanalerna å,s,v

EvoJenza
27 augusti 2010 · 151 Inlägg

jag hade en b230k på min gamle 240. rev ner den i molekyler och rengjorde och justerade allt och skruvade nog på lite för mycket. Den var ganska snålt ställd så jag fixade det med. Tog nog en hel dag att fixa i ordning den. Resultat: 0,7l/milen och toppfart, håll i er, 200km/h enligt mätaren plus en kompis bakom i sin 850. Helt otrolig motor. En typisk volvomotor med en (j*vligt) avancerad förgasare. Har nog inget illa att säga om den

Volvo 940 "Drifting-släde" (1991)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 januari 2011 · 17 486 Inlägg

Förgasaren är ju en felkälla. Min 740 gick klockrent i cirka 4 mil. alltid. Dog och fick stå i 10 minuter. Gick sen kanon i 3 mil till du jag var på jobbet. Samma sak när jag skulle hem. Min volvoverkstad sa "Byt eller renovera förgasare" Gjorde det och sen gick den ett år till tills jag sålde den. Drog mycket alltid.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang