Vad kostar hjullager bak på en volvo s40 fas 1?

RaGnaR RattmuFF
3 december 2006 · 506 Inlägg

Hejsan!

Ja som frågan lyder. Vad skulle hjullaget kosta till min bil? Känner att det dunkar lite som om en fälg vore oval men det låter likadant på mina sommardäck som på vinterdäcken så det är inget fel på mina däck.

Sedan så vibrerar ratten lite också. Och ifall man släpper ratten så kan bilen ibland vilja åka mot höger. Dunkandet antar jag är Hjullagret bak. Kanske skulle göra en hjulinställning fram? Dock så är inte däcken snesletna eller liknande.

Vad skulle det annars kunne vara för fel som får det att dunka och skaka i ratten?

MVh
Johan

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
m_a_c X40 Nordic
3 december 2006 · 784 Inlägg

Har haft nått liknande problem och skulle me vilja ha reda på va de kan vara.. Har kollat på www.jagrullar.se utan att lyckats hitta nått.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
turbotompa fritidsprofessor
3 december 2006 · 1 197 Inlägg

ett hjullager på väg att ge sig brukar inte dunka, då hörs snarare ett morrande ljud som ökar/minskar beroende på vilket håll man svänger åt...

Dunkandet o skakandet i ratten du beskriver tycker jag mer låter som skeva skivor/taskiga leder/bussningar i framvagn..

Men jag har aldrig haft nån s40 så ja kan ju inte lova nåt...

mvh//tompa

RaGnaR RattmuFF
3 december 2006 · 506 Inlägg

har helt nya skivor och belägg så det kan absolut inte vara det. Låter som om det kommer från bahjulen. Har stoppat i mycket guldfiber under baksätet. Hjälpte en hel del men det finns fortfarande mycket att göra!

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
MrTurbo Better than God \o/
3 december 2006 · 1 882 Inlägg
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Xuri One Man Clan
3 december 2006 · 4 287 Inlägg

NYA skivor kan man ju göra skeva men tvivlar på de ...skulle tro på någon styrled eller spindelled...... att de dunkar bak har inte med ett hjullager å göra ..någon avgassupphängning eller bussning i bakvagnen kanske k-länkarna ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
RaGnaR RattmuFF
3 december 2006 · 506 Inlägg

MrTurbo skrev:
www.biltema.se
www.mekonomen.se
www.micro.se

Verkar bara finnas hjullager fram till min volvo s40.. Konstigt.

Ifall man ska gasa ska man ha redigt med kräm under huven annars kan det fan va!..
Datsun 240z "S30" (1973)
joel_h Väghyvel
9 december 2006 · 252 Inlägg

jag fick byta hjullager bak på en gammal s40 jag hade dom var ganska dyra..

om jag inte minns fel så var det hela navet bak man fick...

Senast redigerat av joel_h (15 december 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang