3753
Sök

Kostand för fjäderbyte ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
Tjenare tänkte köpa sänknings fjädrar till a4an, frågan är bara vad det kostar att byta dom i fram hos någon lokal liten värlstad ? Bak borde jag klara sj ,men fram behövs det nog proffs med lyft osv, så helt enkelt bara byta 2 fjädrar, om jag håller med egna fjädrar!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Egenföretagare
2 496 Inlägg
7 december 2006
Trådstartare
Någon borde ju bytt fjädrar på en bil ? yikes

Husägare
268 Inlägg
7 december 2006
du får räkna med ca: 1 timme per sida, vad det kostar beror ju på vad verkstan tar i timmen

no turbo shit just real power

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
7 december 2006
räkna med en framvagnsinställning oxå om du inte vill ha snedslitna däck!

Speed FMK
849 Inlägg
7 december 2006
racing-jimpa skrev:

Precis. vill du ha ett skräckexempel så ska jag skicka dig en bild på däcken på min bil. Förra ägaren sänkte bilen med sänkfjädrar fram och gjorde inte framvagnsinställning efteråt. Däcken har ett par nästan 3 millimeter mönster på ena sidan och nästan nere vid väven på andra tongue

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 december 2006
Trådstartare
Injen skrev:
du får räkna med ca: 1 timme per sida, vad det kostar beror ju på vad verkstan tar i timmen

Tackar tackar smile Jo hjul inställngigen som ni andra nämde har jag klart för mig smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
9 december 2006
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
racing-jimpa skrev:

Precis. vill du ha ett skräckexempel så ska jag skicka dig en bild på däcken på min bil. Förra ägaren sänkte bilen med sänkfjädrar fram och gjorde inte framvagnsinställning efteråt. Däcken har ett par nästan 3 millimeter mönster på ena sidan och nästan nere vid väven på andra tongue

Vad kostar en sådan då ? smile

336 Inlägg
9 december 2006
tsdi skrev:
Bi0HaZZarD skrev:
racing-jimpa skrev:

Vad kostar en sådan då ? smile

Framvagnsinställning kostar mellan 500-700.
Betalade 550 kr när det gjordes på min i juni.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

Sök