Problem med Takluckan mercedes benz? tror jag råka ta sönder den idag -.-

Kavli Motborgare
23 januari 2011 · 1 099 Inlägg

LTM skrev:

Kavli skrev:

LTM skrev:

Afan trodde motorn satt där framme mellan framrutan och takluckan yikes
Vet du lite mer exakt var i bagaget den sitter? om den sitter bak vid reserdelshjulet?
Kan tillägga att det är en  -97 E420 W210 kombi om det underlättar något

Ok. Jag trodde det var 124:an du pratade om, fast jag tror det sitter ganska lika på 210:an.
Framför reservhjulsbaljan skall den sitta. Altså ett stycke bakom B-stolpen. Det skall även stå i instruktionsboken hur du kommer åt den och hur den skall vevas. På 124:an, så är det ett 17mm huvud, så du använder hjulvindan som följer med bilen för att skruva.

-- K

Tihi det roliga är att bilen är tyskimport och jag fattar ikke tyska, men som sagt bilder kan man alltid komma långt på^^ hur gör jag ifall det är vaiern som är av eller om skitet har kommit i otakt så att säga?

Jag tycks minnas att det är en push-pull vajer, så det enda sättet den kan komma i otakt på är om ena sidan av slingan går av.

Jag har aldrig bytt själv, bara justerad mekanismen på min gamla 300D, så jag vet inte hur mycet jobb det är att byta vajer. (om det nu är den som det är fel på)

-- K

Antennbollen Midnight Cruiser
23 januari 2011 · 33 Inlägg

LTM skrev:

Antennbollen skrev:

LTM skrev:

Inte fan vet jag vad det var för någon jävla mercedes ni köpte till callinaz?
Men du om någon borde ju veta de;)

Jaha haha! tongue De va en Sprinter tongue

woow Stor skillnad på en sprinter och en vito ;D
Bara de att den ena är en buss å andra en skåpbil hihi:D

Ja dem e olika höga o långa med tongue

LTM Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
23 januari 2011 · 384 Inlägg

Kavli skrev:

LTM skrev:

Kavli skrev:

Ok. Jag trodde det var 124:an du pratade om, fast jag tror det sitter ganska lika på 210:an.
Framför reservhjulsbaljan skall den sitta. Altså ett stycke bakom B-stolpen. Det skall även stå i instruktionsboken hur du kommer åt den och hur den skall vevas. På 124:an, så är det ett 17mm huvud, så du använder hjulvindan som följer med bilen för att skruva.

-- K

Tihi det roliga är att bilen är tyskimport och jag fattar ikke tyska, men som sagt bilder kan man alltid komma långt på^^ hur gör jag ifall det är vaiern som är av eller om skitet har kommit i otakt så att säga?

Jag tycks minnas att det är en push-pull vajer, så det enda sättet den kan komma i otakt på är om ena sidan av slingan går av.

Jag har aldrig bytt själv, bara justerad mekanismen på min gamla 300D, så jag vet inte hur mycet jobb det är att byta vajer. (om det nu är den som det är fel på)

-- K

Tack för din hjälp smile

Hur gick du till väga när du justerade mekanismen på din 300d?

Audi A4 2.0 TDI B7 "Silver guden" (2007)
Mercedes 300tdt "hermann" (1993)
Kavli Motborgare
23 januari 2011 · 1 099 Inlägg

LTM skrev:
Hur gick du till väga när du justerade mekanismen på din 300d?

Det är länge sen nu, fast jag tycks minnas att man drar ut muttern som man nödskruvar med. Sen skruvar man på muttern tills luckan går i den position man vill ha den. Man ändrar således läget på luckan i förhållande till ändlägeskontakten. Det är rätt mycket jobb att få ventilation och skjutmekanism att spela ihop, när man har fipplat med den där i onödan. neutral

-- K

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang