2867
Sök

Varierande Tomgång Passat 1,8 98 och avgaslukt i kupen

3 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Hej har problem med varierande tomgång på min passat. Vid kallstart varvar bilen upp för att sedan gå ner och tvärdör. Startar man om bilen och håller lite gas så den hinner bli lite varm så börjar den vandrar på tomgång. Men så fort den blivit helt varm så går den bra. Har kollat lite på vaacumslangar och så. Bytt nån tidigare och inte kunnat hitta nån mer som ser dålig ut. Va kan de mer vara för fel. Nån som har varit med om samma bekymmer?. Sen har ja stark lukt av avgaser i kupen. Känns väl när de är kallt ute. Har bytt röret och slang till vevhusventilation då den var av. Men har samma problem med lukt iaf. Såg att ventilkåpspackningen var lite dålig. Kan den har nått med lukten att göra nån som har nån aning?

...has left the building...
4 474 Inlägg
25 januari 2011
Börja med att åtgärda alla kända fel, som ventilkåpspackningen.
Att bilen går upp/ner på tomgång kan kanske avhjälpas av att rengöra gasspjället, eller tomgångsmotorn (om sådan finnes). Jag förutsätter att bilen inte får tjuvluft!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

223 Inlägg
25 januari 2011
Överslag i tändkablarna kanske?? de har jagv vart ute för på de!

summitracing.com

3 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Oki har kollat om den verkar få tjuvlyft men verkar inte som de. Men går de att renggöra spjällhuset på passat?. Bilen har ju gått ganska så långt 26000 mil drygt. Men tycker de borde ju inte vara nån sorts förslitning?. Ägaren före mig hade haft bilen sen den var ny och skött servicen. Han lämnade in bilen på verkstad så dom bytte allt som blev fel på den där. Bytte stift på den nyligen till lite dyrare stift. Kanske man skulle ha bytt tändkablar också? Lämnade iväg bilen på kamremsbyte för ett tag sedan och fundera på om de kan ha blitt någe fel där. OM dom satt remmen fel nån kugg?

Sök