25 januari 2011
Trådstartare
hej jag köpte ett par weber 45 dcoe förgasare ett tag sedan , en var skadad så jag fick dem "billigt" 4000kr
jag skruvade dem på motorn och motor går , ( har lite problem med att ställa in förgasarna men det tar vi i en annan tråd)
det som var trasigt var att någon hade troligen tappat en av förgasarna i marken och den yttersta örat på motorsidan hade gått av , säljaren hade svetsat tillbaks den ( inte den bästa svetsfogen jag har sett), men han har slipat rejält fint på insidan så att diametern är i princip perfekt , och från vad jag ser så är de bara utvändig skada , ( sprickan kom inte nära något mekaniskt viktigt)
men nu märker jag att motorn drar REJÄLT med soppa , och det läcker bensin underifrån förgasaren, jag tror att de är någon dålig packning eller något lurt någonstans i förgasaren , packningen mellan insuget (motorsidan), är en tjock gummimatta (packningsmaterial) som är köpt på bilteman och som jag beskärde till för att passa, eftersom förgasaren är inte 100% plan längre och för insuget svetsade jag ihop själv ... , denna packning verkar hålla för de är en fin avtryck av förgasare , och den visar ingen tecken på läckage, däremot är dem flesta packningar i förgasaren ganska gamla , dem ska bytas i framtiden men inte nu.
bensintrycket är under kontroll,
frågan
varifrån kan en weber läcka , var ska jag börja leta
, idag (den 25 jan), så har jag förgasaren här och jag ska demontera den för att hitta felet ,
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a