Varför tokvarvar min Volvo 240?

Ascona_A
29 januari 2011 · 16 Inlägg

Tjenare! Jag har ett "litet" bekymmer..
Jag va ute och körde nu ikväll och piskade bilen som vanligt, men när ja lägger ur växeln så tokvarvar bilen.. Va tvungen slå på/av tändningen för att kunna köra hem (gasa med tändningen) och gaspådraget motsvara halgas lite drygt.

Gasspjället verkar går tillbaka som det ska.
Gaswiren är har jag hakat bort.
Förgasaren sitter fast.
Min sista fundering är om insugspackningen kan ha farit så illa så att den tjuv ta luft BIGTIME?

FÖRGASAREN ÄR EN WEBER 32/36 SOM SITTER PÅ MISAB INSUG!!!

FÖRRESTEN så fick bilen lite för mke sås tidigare så ja blandade E85 och 95oktan för att få magrare blandning än tidigare 98oktan istället för att byta munstycke pga at ja inte hade något mindre om de kan vara nått med de som spökar? Men bilen gick i 1.5 timme från de ja tankade tills de blev som de blev!

posen
29 januari 2011 · 22 Inlägg

hmm de låter lite underligt. kan ju dock vara returfjädern som pajjat. de brukar va den som ställer till sånna här problem eller så läcker din förgasare av bara hvete någonstans där den inte borde läcka om nu gasspjället stänger sig som de ska. mest troligt är dock returfjädern, den är grunden till allt ont.

posen
29 januari 2011 · 22 Inlägg

posen skrev:
hmm de låter lite underligt. kan ju dock vara returfjädern som pajjat. de brukar va den som ställer till sånna här problem eller så läcker din förgasare av bara hvete någonstans där den inte borde läcka om nu gasspjället stänger sig som de ska. mest troligt är dock returfjädern, den är grunden till allt ont.

just ja om du får ner varvet prova spraya lite startgas här och var så märker du ju om den drar luft, inte så troligt att toppackningen är felet till de här kolla så inte fördelaren sitter löst också

Ascona_A
29 januari 2011 · 16 Inlägg

Ska ta upp locket uppe på förgasaren imorgon och kolla ner och se så spjället stänger dom de ska! kan ju vara ena porten som står öppen annars är de bara att plocka sönder och se om man hittar nån väldigt trasig packning eller nått smile

Ascona_A
29 januari 2011 · 16 Inlägg

posen skrev:

posen skrev:
hmm de låter lite underligt. kan ju dock vara returfjädern som pajjat. de brukar va den som ställer till sånna här problem eller så läcker din förgasare av bara hvete någonstans där den inte borde läcka om nu gasspjället stänger sig som de ska. mest troligt är dock returfjädern, den är grunden till allt ont.

just ja om du får ner varvet prova spraya lite startgas här och var så märker du ju om den drar luft, inte så troligt att toppackningen är felet till de här kolla så inte fördelaren sitter löst också

Känns ju konstigt att den ska varva som den gör om för att fördelaren är lös, för den varar MAX och då menar jag 8-9000, min varvräknare går "bara" till 8000 och den är i botten, så de är typ MAX vad en b23 fysiskt kan varva så nån stans måste de ju komma in luft tongue för så mycke luft kan de inte passera om spjällen är stängda och allt är tätt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang