Kolla efter luft och därmed mängden glykol, luftfickor gör att vattenflödet stannar upp och passerar inte värmepaketet, du kanske också märket av luft i systemet om mätaren börjar gå över det normala?
Tror du kan lossa en slang medans du fyller på med kylarvätska så garanteras det att ingen luft kommer in (ska kolla i original servicemanual). Var ett tag sedan jag ägde just den årsmodellen men det kanske även går att fylla upp allting till max och starta bilen runt 20 min, sen stänger du av den o avvaktar tills den blir kall, sen fyller du upp i expansionslocket så att luften åker ut i behållaren istället, upprepa flera gånger...
Om det inte hjälper så hade jag spolat rent hela systemet och speciellt värmepaketet från ev. smutsbildningar och slagg.
Annars kanske det är värmepaketet som är sönder eller ventilen eller kanske klimatkontrollen (där du justerar tempen inne i kupén).
PS, bilen är en 3,3 liters

men du kanske bara skrev fel med 3,2

PS, kan även nämna att det bör fungera (att få bort luften) genom att fylla upp till MAX i behållaren hela tiden tills nivån stannar kvar där, den bör sjunka mellan att bilen blir varm/kyls ner hela tiden, men till slut så stannar kylarvätskan på MAX då all luft kommit ur.
Termostaten "kanske" har luftning, jag vet att 3,0 liters V6 har det (Mitsubishi-motorn) i tidiga Voyager.
Mvh