4435
Sök

Känns som att bilen svänger lättare till vänster än höger efter bromsbyte, vad kan vara fel?

1 174 Inlägg
2 februari 2011
Trådstartare
Som rubriken säger "Känns som att bilen svänger lättare till vänster än höger efter bromsbyte, vad kan vara fel?"

Min lokala verkstad bytte klossar och skivor igår, men nu dagen efter känns det som att det är enklare att ratta till vänster gemfört med att ratta till höger. Vad kan vara felet? hur löser man det? Kan det bara vara min lilla hjärna som driver med mig?

Ska sägas att mina däck är lite snedslitna och jag tycker att den drar lite smått tillvänster ibland, kan detta påverka?

Mvh Tobbe
Senast redigerat av Akka (2 februari 2011)

261 Inlägg
2 februari 2011
Ja det kan påverka.Hjulinställningen kanske är fel.
Kan även vara så att en fjäder är av,oftast nertill på våra bilar.Fjädern kan ha ändrat läge och ligger i spänn vilket gör att den "vill dra" åt ena eller andra hållet.Lätt att kolla:Vrid hjulen åt ett håll och kika på fjädervarven så det verkar ok.
Lycka till!smile

1 174 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Okej. Tack peppes ska kolla detta i helgen.. Det känns så minimalt att jag börjar tro att det är min hjärna som lurar mig, alt att det är däcken som spelar mig ett spratt. Varken min far eller min meck kunnde känna detta vid provkörning.

Sök