4465
Sök

svänghjul/hallgivare volvo b230ET (HJÄLP)

billackerare/bilbyggare
232 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
har satt i hop en motor b230et till min 745a tic...naturligtvis så startar inte motorn den bara tänder till ock verkar högtänd.motorn är nollad med ettan i topp,alla märkningar stämmer.men jag är osäker på svänghjulet,vet att det måste stå rätt.finns en pigg på svänghjulet, när jag har ettan i topp ska då piggen stå i linje med hallgivaren då ? eller finns det nån annan märkning man ska gå efter ? eller kan det va nått annat fel som gör att den inte startar ? självklart sitter tändkablar rätt,ock den får bensin,tacksam för svar...

1 Inlägg
12 december 2006
Tjena!

Satte ihop en b230ft på samma sätt för något år sedan, och då skulle inte "piggen" på svänghjulet rikta mot hallgivaren när motorn stod i övre dödläge utan jag har för mig ett den skulle rikta ett kvarts varv före övre dödläge dvs rakt mot vänster om man står bakom motorn, men det står i Haynes verkstadshandbok till 740 exakt hur den ska stå.

Mvh // Lejman

billackerare/bilbyggare
232 Inlägg
12 december 2006
Trådstartare
Lejman skrev:
Tjena!

Satte ihop en b230ft på samma sätt för något år sedan, och då skulle inte "piggen" på svänghjulet rikta mot hallgivaren när motorn stod i övre dödläge utan jag har för mig ett den skulle rikta ett kvarts varv före övre dödläge dvs rakt mot vänster om man står bakom motorn, men det står i Haynes verkstadshandbok till 740 exakt hur den ska stå.

Mvh // Lejman

tack ska du ha.

Sök