har satt i hop en motor b230et till min 745a tic...naturligtvis så startar inte motorn den bara tänder till ock verkar högtänd.motorn är nollad med ettan i topp,alla märkningar stämmer.men jag är osäker på svänghjulet,vet att det måste stå rätt.finns en pigg på svänghjulet, när jag har ettan i topp ska då piggen stå i linje med hallgivaren då ? eller finns det nån annan märkning man ska gå efter ? eller kan det va nått annat fel som gör att den inte startar ? självklart sitter tändkablar rätt,ock den får bensin,tacksam för svar...
Satte ihop en b230ft på samma sätt för något år sedan, och då skulle inte "piggen" på svänghjulet rikta mot hallgivaren när motorn stod i övre dödläge utan jag har för mig ett den skulle rikta ett kvarts varv före övre dödläge dvs rakt mot vänster om man står bakom motorn, men det står i Haynes verkstadshandbok till 740 exakt hur den ska stå.
Satte ihop en b230ft på samma sätt för något år sedan, och då skulle inte "piggen" på svänghjulet rikta mot hallgivaren när motorn stod i övre dödläge utan jag har för mig ett den skulle rikta ett kvarts varv före övre dödläge dvs rakt mot vänster om man står bakom motorn, men det står i Haynes verkstadshandbok till 740 exakt hur den ska stå.