Knas med automatlådan.

Lanciamicke Härskare
8 februari 2011 · 14 Inlägg

Min pendlarhäck som är en mitsubishi galant-89 automat har slutat driva.Det hände i en kurva,när jag kom ut på raksträcka igen kunde jag köra ca 500meter.Sen slutade den att driva, men backen funkar perfekt. Oljan är ny å fräsch.Så är det någon som har tips på vad man kan göra så vore jag tacksam:D Mvh Micke.

Lancia Dedra 2000turbo "Pastakälken" (1992)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 februari 2011 · 17 596 Inlägg

Lådrenovering? Bytte du filter med oljan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lanciamicke Härskare
8 februari 2011 · 14 Inlägg

Bytte bara olja å en packbox på utgående axeln. Kan det vara filtret som är igensatt?

Lancia Dedra 2000turbo "Pastakälken" (1992)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 februari 2011 · 17 596 Inlägg

Kan vara så. Inte så hemma på Lancia dock. Kolla nivån! För lite: Driver sådär...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
saab
8 februari 2011 · 12 Inlägg

låter lite som skit i ventilpaketet...

Byggare är Styggare
Lanciamicke Härskare
8 februari 2011 · 14 Inlägg

Är det något man vågar riva i själv? Autolådor har jag inte så mycket kunskap på.tongue

Lancia Dedra 2000turbo "Pastakälken" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
8 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Låter knappt värt mödan på en -89 galant?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
saab
8 februari 2011 · 12 Inlägg

Nja .. Jag skulle nog inte ge mej på det .. det kan vara en extremt kostsam historia det där... är den bränd så gör du bäst i att försöka hitta en själv till bra pris .. en bilmek tar nog 10-15 tusen för byte med material..
Men antagligen så behöver den bara tas ner och rengöras (vilket skulle bli betydligt billigare) men jag skulle nog rekomendera att du lämnade bort det ..

Byggare är Styggare
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 februari 2011 · 17 596 Inlägg

har du provat med att ge en JÄVLA massa gas i driveläge? Funkade förr itiden på gamla volvo...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
saab
8 februari 2011 · 12 Inlägg

Ibland ... men bara ibland så kan det lösa sej med att skölja igenom lådan med olja utav bara helvete...

Byggare är Styggare
Lanciamicke Härskare
8 februari 2011 · 14 Inlägg

saab skrev:
Ibland ... men bara ibland så kan det lösa sej med att skölja igenom lådan med olja utav bara helvete...

Ska prova å göra en sköljning.Går inte det så blir det till att hämta en låda på skroten. Tackar så mycket!!/ Micke.

Lancia Dedra 2000turbo "Pastakälken" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang