Vad göra med fälgarna?

henrikolo
11 mars 2010 · 4 Inlägg

Hej,

Ska fixa till mina fälgar på min gamla alfa. Några förslag hur jag ska få dom rena?
Eller är glasblästring enda alternativet?

/Henke




https://www1.garaget.org/gallery/archive/137822/875023_a5w1d8.jpg

vw-mannen
11 mars 2010 · 295 Inlägg

nja vad vill du göra me dem?? lacka om dem kan ja fixa.. om du vill ha dem i TOPP TOPP skick!!

Volkswagen Golf II Turbo CS "Challenge Stradale Turbo" (1988)
Tobbe_n
11 mars 2010 · 252 Inlägg

kanske polera dom skulle vara snyggt och behålla Glepen i en gråsvart stil.

Gti-r
henrikolo
12 mars 2010 · 4 Inlägg

Hej,

Jo tanken är ju att jag vill ha kanterna i högblank finish medans själva håligheten eller dom ner sänkta delarna i mattgrå.

Jag har kommit så långt att med en scotchbrie "hur det nu stavas" den vita varianten kan jag få bort alla ojämnheter och all skit på dom kanterna. Dock vet jag inte hur jag ska få rent det andra.

Verkar helt omöjligt sitter alla skit sitter verkligen fast. Funkar biltemas fälgtvätt eller ska man avända något starkare t ex någon syra?`

Om det nu kommer syra på kanterna blir som förstörda eller är det bara att polera upp dom igen?

Tacksam för all hjälp!

/Henke

Biggi
12 mars 2010 · 352 Inlägg

jag kör alltid med Sonax fälgrengöring, funkar kanon! har provat med biltemas men den biter inte in lika bra! kan vara värt ett försök!

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
Swirre66
12 mars 2010 · 176 Inlägg

Helt ärligt tror jag inget fälgtvätt i världen kan göra dom tipp topp igen min vän , plocka av däcken o blästra dom o lacka dom som VW-mannen med tippsa pm

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
12 mars 2010 · 651 Inlägg

Vet inte hur dom ser ut när dom är avtvättade, men tycker dom ser oxiderade ut. Satsa på blästring, men det måste inte vara glas. Jag har blästrat hundratals plåt/aluminium/magnesiumfälgar med sand,  utan att ha förstört en enda.

Pulverlack/pulvergrund+våtlack på det sen så lär dom hålla i många år framöver. Vill du ha alla plana ytor polerade finns det inte mycket genvägar, många timmars jobb. Hade det bara varit ytterkanten mot däcket hade det varit mycket enklare.

henrikolo
16 april 2010 · 4 Inlägg

Nu så börjar det arta sig.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/137822/906372_oazyu5.jpg

AndreasBlidsberg Äktab Transport - USSR
9 februari 2011 · 175 Inlägg

jag vet att tråden är lite gammal men hur gjorde du med fälgarna? Blev ju jätte bra resultat, tycket jag iallafall

Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Volvo 164e "E" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang