2740
Sök

Problem med kamremsbyte Seat Toledo 1,6 -98

13 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Nu har jag ställt alla markeringarna enligt bilden här ovan. Men det funkar inte ändå. motorn går runt men starta inte.

Smålänning
7 887 Inlägg
8 februari 2011
Då är troligen toppen trasig. Bara att riva. Glöm inte att man aldrig får använda en topplockspackning två gånger.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

13 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Jag har en fundering kan man sätta vevaxlen ett varv fel?

Smålänning
7 887 Inlägg
8 februari 2011
Nej, inte om markeringen är som den ska.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

13 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
vider man vevaxlen ett varv stämmer inte markeringen.

74 Inlägg
9 februari 2011
Dags att byta ventiler kompis. Min spännare gick sönder på min Volvo V70 och bilen startade inte, fick bara ett surrande ljud. Bytt ventiler nu och kamrem. Så nu ska jag starta motorn. Tråkigt när sånt händer.

1 3 5
├┼┼
2 4 R

13 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Ja det är väl bara att lyfta toppen och se hur mycket som är skadat eller köra den till skrotten. Tack för alla tips.

mvh Johan

74 Inlägg
9 februari 2011
Tror nog att det e bara ventilerna som är skadade. Men Volvo klarar sig. Är inte helt säker om det e med din seat nu. Får hoppas på det bästa smile

1 3 5
├┼┼
2 4 R

519 Inlägg
10 februari 2011
Johan_F skrev:
vider man vevaxlen ett varv stämmer inte markeringen.

du ska veva vevaxlen 2varv så ska markeringarna stämma.vevaxlen snurrar dubbelt så fort mot kamaxlarna..

Sök