4280
Sök

Audi 2.6 - död....

1 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
Hej Har en Audi 2.6  (97a, 6:a) som strulat med tändningslåset som slutat återfjädra. Efter att ha kört med detta några månader och sett till att vrida tillbaka nyckeln så pass mycket att fläktar osv funkar har den nu helt lagt av.  All el verkar funka och datorn går igång men det händer inget med startmotorn.

Trodde att det nu tillslut hade lagt av så jag fixade en ny insats till tändningslåset, men tyvärr kvarstår problemet med att det inte händer något med startmotorn. Tyvärr är det en automatlåda varför jag är tvungen att fixa detta på plats i snödrivorna.

Vad kan det nu vara, startrelä eller har jag bränt startmotorn? Hade velat kortsluta startmotorn för att se om något sker (men kan inte hitta den eller polerna) eller göra det via något relä eller kablar som finns lite lägligare till. Är det någon som har något tips eller är det bara att beställa bärgning till närmsta verkstad och se semesterkassan gå åt helvete.
Så jag skulle gärna ha någon skiss på var jag kan komma åt startmotorn utan att behöva hissa upp bilen, alternativt skiss på polerna/poler att pröva på eller vilket relä som jag bör byta eller testa.

(Förr så) glad amatör som hoppas på proffskunskapen! /C

Sök