5863
Sök

Bmw 525 med m50b25 motor går inte på alla cylindrar ibland? :S

1 364 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Min bmw har slutat gå på alla cylindrar?:S men bara ibland!

På tomgång så går den alltid på alla sen när man gasar så går den inte på alla förens den kommer på höga varv! då går den på alla igen!mad

Vad kan man börja felsöka?

Tacksam för svar:P

252 Inlägg
17 februari 2011
Kolla tändstiften och gör en diagnos! Det kan vara en dålig tändspole  du får upp vilken cylinder det är på diagnosen. Om det är tändspolen byt tändstiften då det stiftet som den kassa tändspolen suttit på är oftast dåligt och då kandu bränna den nya spolen oxå! Och hålla reda på vilket stift man bytat går inte så byt alla 6 stiften då.

1 364 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Okey men måste jag inte ha en dator för att göra diagnos?:d tack för svar!

252 Inlägg
17 februari 2011
Vilken års model? 01 och nyare har OBDII annars så är det runda 20 pols ! Jo du behöver diagnosutrustning. Men det är nog värt det och betala mågra hundralappar och få reda på vad det är för bekymmer innan man börjar att köpa spola och stift. har även varit med att utgången till tändspolarna har slutat att funka! men det får du reda på med en vättig diagnos. Och bli inte rädd om du får 10-20 felmedelande när du kör första diagnosen då BMW regestrerar allting och lite till jag tror att DME ´ser spöke hella tiden ;-) Lyck till!!

1 364 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Okej tack så mkt!

Bilen är en 92a så den är gammal som gatan=)

252 Inlägg
17 februari 2011
HeHe !! men det är rätt motor !! stål block och 24v ;-) Och utan vanos !! TURBO!!!!

1 364 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Precis wink De är ju värt att fundera på! smile

Sök