Motorvärmare (Webasto)

markusa666
18 februari 2011 ·

Har en peugeot Expert diessel års 07 med Webasto hjälpvärmare alltså inte tidinställt utan går när motorn är igång. Har slutat fungera nu på senare har fått dra ut sladdarna för att få  den starta, sen hör man att den börja tuffa igång och går någon minut sen tystnar den igen. Någon som har något tips vad det kan vara för fel? Och hur man kan få igång den själv eller om man måste åka till verkstad.

KNALLIS
18 februari 2011 · 54 Inlägg

Kolla glödstiftet.... kan även vara kablaget på ingående kontakter  alt åk till verkstad

Skoda Fabia "Oliven" (2015)
markusa666
18 februari 2011 ·

KNALLIS skrev:
Kolla glödstiftet.... kan även vara kablaget på ingående kontakter  alt åk till verkstad

Kan man byta glödstiftet själv?

KNALLIS
18 februari 2011 · 54 Inlägg

Tror de har haft in en på jobbet o då kunde man byta själv...... dock var det endel mecka......

Skoda Fabia "Oliven" (2015)
markusa666
18 februari 2011 ·

KNALLIS skrev:
Tror de har haft in en på jobbet o då kunde man byta själv...... dock var det endel mecka......

Ja har hört att det kan vara vanligt med glödstift, får väl börja där kan ju inte kosta en större summa.

mannen11
18 februari 2011 · 32 Inlägg

om den startar osedan stanner efter ca en minut brukar det vara cirkulationspumpen..
jobbar med webasto och har all utrustning o reservdelar i fall du behöver hjälp.. big_smile

markusa666
18 februari 2011 ·

mannen11 skrev:
om den startar osedan stanner efter ca en minut brukar det vara cirkulationspumpen..
jobbar med webasto och har all utrustning o reservdelar i fall du behöver hjälp.. big_smile

Men borde väl vara glödstiftet?
Den startar om man drar ut sladden till värmaren och låter ligga några sekunder sen sätta tillbaka dem.
Den startar när man startar motorn sen låter den en stund typ 30sek sen börjar den tuffa i ca 30sek sen dör den igen. så får man göra samma prosedur igen fast den går aldrigt riktigt igång.

Köper du direkt från webasto?

mannen11
20 februari 2011 · 32 Inlägg

kan vara glödstift ja men då brukar den inte ens försöka starta då brännaren testar stiftet innan start.. men det är inte häller omöjligt..  jag jag köper direkt från webasto .. äger en bilfirma som håller på med mestadels bilel och liknande.. o då även motor värmare.




du får inte några felkoder??
eller blinkningar. vad har du för start anordning?
mvh rasmus

markusa666
20 februari 2011 ·

mannen11 skrev:
kan vara glödstift ja men då brukar den inte ens försöka starta då brännaren testar stiftet innan start.. men det är inte häller omöjligt..  jag jag köper direkt från webasto .. äger en bilfirma som håller på med mestadels bilel och liknande.. o då även motor värmare.




du får inte några felkoder??
eller blinkningar. vad har du för start anordning?
mvh rasmus

jag ska kolla upp vad den heter lite bättre.
ska åka in och kolla felkoder med kanske man kan få ett svar ock åtgärda det själv?
Då kanske du kan svara på on man kan koppla in en tilläggssats med timer på den
befintliga brännaren ellr om det bara är verkstad som kan?

mvh Fredrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang