3353
Sök

Volvo 855 turbo -96 varvar bara 3000 rpm.

32 Inlägg
21 februari 2011
Trådstartare
Hej, har som rubriken lyder en 855 turbo som bara varvar 3000 på tomgången och ca: 2500 när man kör.
Har funkat felfritt tidigare men efter att ha kallstartat den i morse och kört den ett tag så tappade den helt orken, kommer aldrig upp till laddtryck och varvar som sagt bara ca 2500 när man kör.
Min fundering är om det kan vara turbon eller nånting liknande som pajjat? eller kanske någon packning eller nåt vakum problem? Någon annan som haft nåt liknande problem??

Väldigt tacksam för svar.... Mvh.

Snål gnällspik
402 Inlägg
21 februari 2011
Jag hade liknande förra vintern, fast den gick knappt över tomgång. Is-propp i intercoolern sa flera kunniga till mig.  Mitt råd är att inte tvinga den för mycket. Kör in den i varmgarage över natten eller liknande.

Volvo S80 2,9.

210 Inlägg
21 februari 2011
bränslepumpen kan vara kass

32 Inlägg
22 februari 2011
Trådstartare
Okej, tack för tipsen. ska prova ta in och tina upp den och se om det blir någon skillnad smile

32 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Tack för tipset, har haft den i varmgarage nu ett tag och när jag provkörde den igår så funkade de fint. Antagligen bara nån propp nånstanns, alltid kul när det bara är småproblem som lätt går att lösa smile men som sagt, tack igen för tipsen smile

Sök