Volvo 850 glt-92.startar ej,men den puffar till lite.

bmx
9 februari 2011 · 7 100 Inlägg

hallå!
behöver hjälp NU!

bilen startade i morse,men nu vill den inte!
de låter som att den precis vill hosta igång,men ändå inte!
bensin får den.sitter en helt ny bensinpump!

letade i forumet men hittade inget!
felkodläsarn funkar inte,så ja kan inte läsa av den!

mvh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
10 februari 2011 · 7 100 Inlägg

fick fart då diagnos grejen!
den visar på tändning:1-1-1
och på bränsle: 1-1-1

så alltså inga fel där
men de luktar bensing vid motorn när man försökt fått igrång den.kan de vara sur måntro?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Glimbrink
10 februari 2011 · 723 Inlägg

bmx skrev:
fick fart då diagnos grejen!
den visar på tändning:1-1-1
och på bränsle: 1-1-1

så alltså inga fel där
men de luktar bensing vid motorn när man försökt fått igrång den.kan de vara sur måntro?

nej men om den inte tänder kanske du ska se över tänddelar?

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
SImpedimp
23 februari 2011 · 35 Inlägg

Om du drar igång den så har du samma fel som mig. Min bil typ PREECIS nästan går igång fast saknar en liten knuff. Om man drar igång den med en annan bil så startar den efter ett ryck bara och går jättefint, sen startar den hela dan. Men får den stå över natten för man rulla igen..

Marlboroman
23 februari 2011 · 8 234 Inlägg

SImpedimp skrev:
Om du drar igång den så har du samma fel som mig. Min bil typ PREECIS nästan går igång fast saknar en liten knuff. Om man drar igång den med en annan bil så startar den efter ett ryck bara och går jättefint, sen startar den hela dan. Men får den stå över natten för man rulla igen..

Det där ett fenomen som uppstår med för dåligt batteri.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
SImpedimp
23 februari 2011 · 35 Inlägg

Marlboroman skrev:

SImpedimp skrev:
Om du drar igång den så har du samma fel som mig. Min bil typ PREECIS nästan går igång fast saknar en liten knuff. Om man drar igång den med en annan bil så startar den efter ett ryck bara och går jättefint, sen startar den hela dan. Men får den stå över natten för man rulla igen..

Det där ett fenomen som uppstår med för dåligt batteri.

Det roliga är att jag bytt batteri för några veckor sedan. Generatorn verkar ladda får 14,4volt på batteriet när bilen är på.

Var dock ett Biltema batteri jag köpte...

kalebo_racer
23 februari 2011 · 21 Inlägg

käns motorn trycklös  när du vrider på nykeln så kan jag få på min ibland men det är bara att hålla eller pumpa på gaspellen så kommer den tillbaka till normalt tryck igen det är en vanlig sjuka på volvos 5a pappa har haft samma problem på hans v70 -98 som har gått 16000 mil men motorn är inte sliten..

dert är bara att prata varmt med motorn så ska du se att den startar

Volvo V70 2,5T "TURBO ÅKAT" (1998)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 februari 2011 · 5 042 Inlägg

kalebo_racer skrev:
käns motorn trycklös  när du vrider på nykeln så kan jag få på min ibland men det är bara att hålla eller pumpa på gaspellen så kommer den tillbaka till normalt tryck igen det är en vanlig sjuka på volvos 5a pappa har haft samma problem på hans v70 -98 som har gått 16000 mil men motorn är inte sliten..

dert är bara att prata varmt med motorn så ska du se att den startar

Min mors V70 97a har samma sjukdom. dock har den gått 37tusen mil.

C H E V R O L E T <3
Marlboroman
23 februari 2011 · 8 234 Inlägg

kalebo_racer skrev:
käns motorn trycklös  när du vrider på nykeln så kan jag få på min ibland men det är bara att hålla eller pumpa på gaspellen så kommer den tillbaka till normalt tryck igen det är en vanlig sjuka på volvos 5a pappa har haft samma problem på hans v70 -98 som har gått 16000 mil men motorn är inte sliten..

Ett alternativ annars är att ta ur stiften och hälla i en matsked olja i alla cylindrar och sen starta. Visst går det att dra igång eller stå och tugga med startmotorn till den går igång, men att hålla i oljan är om man tittar på det ur ett rent litagemässigt prespektiv bäst.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
horbybonnen
23 februari 2011 · 1 160 Inlägg

haft liknande problem på 94a då var det tändmodulen

bmx
26 februari 2011 · 7 100 Inlägg

den var bara sur!
men nu har den dött igen............................

dog bara under färd.motorn går runt med vill inte gå i gång,inget ljud ifrån pumpen.bytt reläe IGEN.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang