Golf Tdi -98 går i nödläge vid körning

Dicke
25 mars 2009 · 3 Inlägg

Hej. Skulle vara glad om någon här kan ge mej lite hjälp med min bil.
Det är en 98`Golf 1,9Tdi med automat. Används varje dag. Ibland så känns det som att motoreffekten halveras, att den bara går på nödprogram eller liknande. Detta händer oregelbundet, ibland inte på en månad och ibland flera gånger på en dag.Nu är det hela tiden. Felet uppstår oftast efter acceleration , då blir det, hur mycket jag än gasar så orkar den inte dra på.Vrider jag av tändningen fram å tillbaks snabbt,så går den bra igen tills nästa gaspådrag.
På tomgång och neutralläge så varvar motorn ur ordentligt, så det är bara under belastning som den är orkeslös.
LMM har jag provat att koppla ur,då går den ännu sämre,Har även en ny LMM som jag provat att byta med samma resultat.
Mvh Dicke

don_holmbarg Min önska din lag
25 mars 2009 · 24 Inlägg

magnetventilen som styrladdtrycket är alla gånger kass en kompis golf gjorde likadant byt och prova annar är jag tum men den tappar ladtryck kolla vakumslangar först;)

Dicke
25 mars 2009 · 3 Inlägg

Magnetventil,,hm  vart kan den sitta tro ?

Dicke
27 mars 2009 · 3 Inlägg

Ja då har jag hittat felet :-) det var magnetomkopplingsventilen (N75) även kallad,mätte upp den,och den var stum,spolade rent den med holts bromsrengörare,blåste rent och sen 5-56 kopplade in den på 12 volt och den funkade,,montera å köra ,,, :-)

Henrik_
26 februari 2011 · 14 Inlägg

Är N75 ventilen den som sitter alldeles "nedanför" Bränslefiltret med ett par slangar in och en kontakt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang