5903
Sök

Bmw e39 -01 indikerar på lågt kylarvätske när volymen är korrekt

Bmw Love
164 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Ja datorn indikerar på att det är för lite kylarvätske nivå. Så första gången fyllde jag hela vägen upp och då slutade den visa det meddelandet. Dock så säger den nu att det för 3 gången att det är för låg nivå. Men pinnen som visar nivån ligger korrekt (den är kant i kant med locket till expansionskärlet) på BMW så trodde dom att det var luft i systemet och att nivån kanske var någon cm för låg.

Några idéer om vad som kan vara tokigt?

Kan tilläggas att jag har fyllt på ett par gånger nu och ibland så suger den åt sig en massa och ibland inte alls lika mycket. Har inte heller kunnat se fläckar under bilen.

All hjälp är välkommen smile

Mvh Wille

Bmw är ingen bil, det är en livstil!

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 februari 2011
Om du måste fylla på kylarvätska så har du ju en läcka någonstans, kolla upp det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 982 Inlägg
25 februari 2011
eller ngt som frusit?
Senast redigerat av Rock-Star (25 februari 2011)

252 Inlägg
25 februari 2011
Givaren ! har den varit torr så kan dom flippa  kontakten sitter i botten av expantions kärlet byt givaren!

Bmw Love
164 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
Okej ska prova byta givaren.  Nej verkade inte ha frusit. Tack för
svaren

Bmw Love
164 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Okej så jag funderar också på att det kanske är läcka någonstans.. Någon som vågar ge sig en gissning på vart det kan läcka? Eftersom det aldrig läcker ut hela så börjar man undra.. finns alltid ganska mycket kvar i Expansions kärlet. Kan det vara luft i systemet?

har inte bytt givaren än förvisso.. men så länge det fortfarande är lite kylarvätska så väntar jag lite smile

Som alltid, tacksam för alla svar smile
Senast redigerat av WilliamL (2 mars 2011)

583 Inlägg
2 mars 2011
Har en polare som har exakt samma problem.

Han bil verkar inte läcka något vatten dock eller ta in i förbränningskarmmarna.

Hans är en e39 540. Vattennivån är alltid på samma nivå så att vi misstänker givarfel, därav ignorerat felet wink.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Bmw Love
164 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
gjorde ett test idag, fyllde på med kylarvätska när bilen var kall.. drog på ACn på full värme och började åka. tog kanske 2 mil sen sa den till att det var dåligt med kylarvätska igen..

åkte dit jag skulle och när motorn var kall igen så fyllde jag på samma mängd och körde fast denna gången med ACn på manuell och väääääldigt lite flås. då sa den ingenting under 5 mil. tror det är värmeingångs slangen till kupé som har brustit någonstans.

Sök