4820
Sök

Volvo 940 Larm och startspärrsystem

3 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Har kommit felet på spåren, tror jag?!
Volvo Guard Alarm System. Vet någon hur man byglar förbi relät?

cool

1 008 Inlägg
7 mars 2011
Årsmodell och vad är problemet ?

Startspärren är enbart kopplad på startmotorn.
Startspärren är kopplad på stift 50E (in) och 50F (ut) i larmreläts kontaktstycke/n.

3 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Stort tack. Årsmodellen är 94. Problemet är att larm och startspärr har slagit till.
Motorn går att dra igång men larmet fortsätter i ca 30 sek. Häver man både med din lösning?
240bns skrev:
Årsmodell och vad är problemet ?

Startspärren är enbart kopplad på startmotorn.
Startspärren är kopplad på stift 50E (in) och 50F (ut) i larmreläts kontaktstycke/n.

1 008 Inlägg
7 mars 2011
Det är enbart startspärren som behövs byglas, övriga anslutningar kan lämnas som dom är, alltså bara att rycka bort relät och bygla 50E och 50F med varandra för att startmotorn skall fungera.
Fungerar inte fjärrkontrollerna ?

Vilket larm har du?  är det första versionen med trekantiga statuspanelen mitt på A-stolpen eller är det Volvo guard alarm II med enbart en glaskross och blinkdiod i högtalargallret?

3 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Fjärrkontrollen funkar, i den meningen att den slår på men inte av.Problemet trodde jag först berodde på kyla eller annat, men så har jag läst andra volvo:s problem och tror mig fattat vad;) problemet är. Detta är sannolikt den första vers. Jag skall skrida till verket imorgon. Det låter som jag fått svaret. Ännu en gång ett jättestort tack för hjälpen. Lysande !Skall bara hitta 50E och F !!?
240bns skrev:
Det är enbart startspärren som behövs byglas, övriga anslutningar kan lämnas som dom är, alltså bara att rycka bort relät och bygla 50E och 50F med varandra för att startmotorn skall fungera.
Fungerar inte fjärrkontrollerna ?

Vilket larm har du?  är det första versionen med trekantiga statuspanelen mitt på A-stolpen eller är det Volvo guard alarm II med enbart en glaskross och blinkdiod i högtalargallret?

1 008 Inlägg
7 mars 2011
Tar du loss larmreläet och tittar på stiftsidan så står sifferbeteckningarna där.

Sök