5381
Sök

Startspärr Audi A4 1,8T 97a bilen bara dog å står nu helt död.

1 813 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
hejsan.. har haft problem med min startspärr sen ja köpte min bil för snart ett år sedan men igår hände något skumt.. körde i ca 90-100km/h och helt plötsligt slocknade allt å bilen dog.. tog ca 15-20sek så hoppa den igång igen å gick som vanligt bara att den skramlade i motorn någon stanns "kan vara någon plåt oxå" så körde hem å stannade bilen å gick in å käka skulle ut å starta för å lyssna efter ljudet som skramlade men bilen går inte ens att starta.. startspärrs lampan blinkar på instrument panelen hela tiden å när man ska starta hör man bara ett relä klick klick säger det i det. bilen går inte starta. startmotorn går inte ens runt. precis som spärren har låst hela bilen. batteriet å lampor m.m funkar.  ja har kopplat från batteriet å sen kopplat på igen hjälpte inte.  Några ideer ?

ska ringa te motorhalland å kolla med dom oxå men nyss varit arbetslös så lämna in bilen går tyvärr inte denna månaden. å för å få pengar måste ja te mej te jobbet med bilen men det går inte det heller. )=

tacksam för svar.. om det går att koppla sig förbi startspärren så tackar ja gärna för det smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 mars 2011
det sitter en ring runt tändningslåset som är givare för startspärren, den har en tendens att kunna glappa, min gissning är att du råkat ut för det, men att kolla felkoder är alltid en bra början...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Performance meck
342 Inlägg
9 mars 2011
testat med reserv/annan nyckel?

annars är det bara läsa felkoder och ev koda om nycklarna.

Mvh

1 813 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
ska kolla denna ring i morgon isf smile det e ju omkopplat i bilen så har en startknapp men måste ha tändning igång för att kunna starta med knappen. förra ägaren lr ännu senare ägares påfund tongue japp felkod ska kollas i helgen när polaren kommer ner med sina grejer=)

har bara en nyckel te bilen å det e den ja använder. pratade med Motorhalland å det e nog inte bara att koda om trodde dom då det fanns något dosa lr något han pratade om som man kanske fick byta ut sedan koda om nyckeln.. men han ville inte berätta för mkt då han ville ha in bilen för en felsökning.

men ska kolla den ringen i morgon direkt efter jobbet wink

105 Inlägg
9 mars 2011
dj_padde skrev:
ska kolla denna ring i morgon isf smile det e ju omkopplat i bilen så har en startknapp men måste ha tändning igång för att kunna starta med knappen. förra ägaren lr ännu senare ägares påfund tongue japp felkod ska kollas i helgen när polaren kommer ner med sina grejer=)

har bara en nyckel te bilen å det e den ja använder. pratade med Motorhalland å det e nog inte bara att koda om trodde dom då det fanns något dosa lr något han pratade om som man kanske fick byta ut sedan koda om nyckeln.. men han ville inte berätta för mkt då han ville ha in bilen för en felsökning.

men ska kolla den ringen i morgon direkt efter jobbet wink

Ok.. När folk börjar pilla i saker o ting de inte vet..
Alltså inte du padde, utan de förra ägarna..
Hatar sådana grejer..

Men är starspärren audis org eller? eftermarknads?

1 813 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
det e orginal efter som det blinkar i instrumentpanelen å enligt instruktionsboken finns den smile men kan man bara dra säkringen så e den bortkopplad? det kan inte funka väl.. måste väl in i datorn å ställa om i programet ? :S klickar bara i relät så jävla trött på startspärren haha har krånglat sen ja köpte bilen å nu la det av helt. :S å pilla i detta vädret i en carport e ju inte det bästa haha.. men ska koppa in dator någon gång underhelgen å se vad den säger smile hoppas på att det går att fixa så tråkigt att köra en rälig Seat nu haha

105 Inlägg
10 mars 2011
dj_padde skrev:
det e orginal efter som det blinkar i instrumentpanelen å enligt instruktionsboken finns den smile men kan man bara dra säkringen så e den bortkopplad? det kan inte funka väl.. måste väl in i datorn å ställa om i programet ? :S klickar bara i relät så jävla trött på startspärren haha har krånglat sen ja köpte bilen å nu la det av helt. :S å pilla i detta vädret i en carport e ju inte det bästa haha.. men ska koppa in dator någon gång underhelgen å se vad den säger smile hoppas på att det går att fixa så tråkigt att köra en rälig Seat nu haha

Ok.. låter lite konstigt att man ska kunna bara dra säkring o att det ska funka, har lite svårt att tro det.
ne, inte så kul o hålla på i en carport.
ska oxå snart iväg till min garage o koppla ihop min bärbara datan ihop med bilen o snoka lite i boxen o så.
men testa o dra den säkringen o se hur det går.,.. det kanske funkar. det kan du väll testa i carport-

1 813 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
funkade inte iaf att bara ta bort den hehe. tongue å alla säkringar e hela som finns i bilen;) snart helg så får koppla upp den å se vad det visar. annars får väl Motorhalland ta han om den å göra sitt så den fungerar synd å bara ha den ståendes tongue

Sök