2849
Sök

Audi a6 1.8t quatro levande rutor..

3 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
hej har en  audi a6 1.8t quatro 98.som jag precis köpt och den har funkat bra tills nu!!problemet jag har är att allt börja med att lampan i taket typ höjdes o sänktes som en dimmer om ni förstår vad jag menar!!men det har slutat nu?sen så gick säkringen till mina extra ljus som jag har på bilen,och så till det mest störande då är att ibland inte varje dag så åker rutorna ner utav sig själv ganska kul när det är sådant fint väder..och detta bekymmer kommer vilken tid som helst på dygnets timmar..jag har idag köpt ett nytt batterie till bilen då jag trodde att det kunde vart det för bilen hade stått ute i ett halvår en hel vinter typ så batteriet ca rätt dåligt skick tog inte emot laddning helt,men nu när jag satte in det nya batteriet så åker rutorna ner ännu oftare??vad kan detta vara tro är det nån som har nån aning tacksam för svar mvh mathias

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
10 mars 2011
Fungerar fjärrlåset som det ska? Audi har en funktion i sina fjärrlås som de kallar för "komfortöppning av rutor" dvs håller man in lås-upp knappen på fjärren så åker rutorna ner och tvärt om ifall man håller in låsknappen. Testa med en annan nyckel och se om det blir någon skillnad.

Edit: Samma funktion för rutorna sitter även i låset på förarsidan, håller man nyckeln i låset i läge lås-upp så åker rutorna ner och vice versa. Kan ju vara så att brytaren i låset glappar och blir påverkad av en eller annan anledning...
Senast redigerat av TS_quattro (10 mars 2011)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

8 894 Inlägg
10 mars 2011
Att korsposta, det vill säga att posta samma inlägg i flera olika trådar, eller skapa samma tråd i flera forum, är inte tillåtet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=207566

Låser
Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök