3169
Sök

Låser sig inte? Volvo 850 (lite kris) LÖST

211 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
Bytte handtag på 850n idag till x70 handtag. Fick handtag med lås på förar dörren och mixade lite så att min nyckel passade i låset men när jag fick på det på dörren passade inte själva lås "stången" med plattan i änden. Snön började falla så jag tog bort stången och fick i handtagen runt om. När jag försöker låsa dörren med fjärren så klickar förrar dörren och lås knappen hoppar till men faller inte ända ner så alla dörrar låser upp sig igen. Plockade av innsidan av dörren för att titta närmare. Kan nu stänga dörren och trycka ner låsknappen och sedan låsa med fjärren.
Men nu till det luriga, kan inte endast låsa med fjärren för då öppnar det sig igen, Ser ut som om jag kan låsa efter att jag har stängt dörren men icke då, dörren går att öppna både utifrån och inifrån. Drar jag i utehandtaget så gör den likadant som om jag öppnar inifrån, altså putter upp låset.

Började snöa och f*anskap så jag fick gå in nu och tänkte fråga om tips här.
Någon som vart med om något liknande? eller har något tips.

Tacksam för svar.

/Dick

(Lösningen) Va lite rädd att nått hade gått sönder men det visade sig att det va lite glapp i plastdelen som stången från låset går till. Från låskolven går en stång med en platt del i änden. Jag fick modda om den gamla lås stången så den passade i den nya låskolven (efteråt såg jag att det fanns en guide om detta) När den kom på plats så blev det lite mer tryck på plastpluppen och då funkade det.
Senast redigerat av baloo83 (11 mars 2011)

Sök