Volvo 850 Knackar på tomgång när man släpper upp koppling.

VolvoCN
6 december 2010 · 5 Inlägg

Hej jag har en Volvo 855 GLT som jag har haft i nästan 10 år nu och för något halvår sedan började det låta skumt när man släpper upp kopplingen. sad Och om man trycker ner den så låter det inget. Man hör det inte innifrån bilen. Vad kan det vara för fel på den neutral Har hört att det kan vara  urtrampningslagret och om det är det vad kostar det cirka att reparera.

MVH Christoffer

Erixzon
6 december 2010 · 51 Inlägg

Hej, det låter som om att det är urtrampningslagret som är påväg att ge sig.. kostar inte så mkt att byta de. men det är mkt jobb med att ta ner lådan också, sen när lådan ändå är nere så borde du byta koppling och packningar mm och då drar det med sig en stor summa pengar.. hmm

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
VolvoCN
6 december 2010 · 5 Inlägg

Okej tack så mycket för ditt svar. smile

Christian S
7 december 2010 · 4 815 Inlägg

Erixzon skrev:
Hej, det låter som om att det är urtrampningslagret som är påväg att ge sig.. kostar inte så mkt att byta de. men det är mkt jobb med att ta ner lådan också, sen när lådan ändå är nere så borde du byta koppling och packningar mm och då drar det med sig en stor summa pengar.. hmm

äh, det blir ju inte så mycket pengar i materialkostnad då en ny koppling kostar lite över 2000 , ett lager säg 200 och packboxen kostar också max 200 så så välldans dyrt är det inte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Erixzon
7 december 2010 · 51 Inlägg

Nej jätte jätte mycket blire ju inte ifs.. men mer än bara lager kostnad :p

Christian S skrev:

Erixzon skrev:
Hej, det låter som om att det är urtrampningslagret som är påväg att ge sig.. kostar inte så mkt att byta de. men det är mkt jobb med att ta ner lådan också, sen när lådan ändå är nere så borde du byta koppling och packningar mm och då drar det med sig en stor summa pengar.. hmm

äh, det blir ju inte så mycket pengar i materialkostnad då en ny koppling kostar lite över 2000 , ett lager säg 200 och packboxen kostar också max 200 så så välldans dyrt är det inte.

Volkswagen Passat 1.8t "Erixzon" (2001)
Euroman
11 mars 2011 · 493 Inlägg

Kan likagärna vara växelådan. För urtrampningslagret borde ju rimligtvis låta när man trycker ner kopplingen inte har den uppsläppt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang