Problem med avgasvärden - v70 2.5t AWD -98

Jonnsard
17 mars 2011 · 458 Inlägg

Laszlo14 skrev:
ett annat tillfälligt tips, under besiktningen, är att du drar ut oljestickan när du ska in på ombesiktningen...motorn suger in ren luft o på så sett "lurar" värdena...funkade på dem
bilar jag haft dessa problem med..

Lycka till smile...blir riktigt bra värden då, hoppas dock att besiktningsgubbarna inte ser de..

Jo men det är inget särskilt kort, plus att han kommer att behöva byta turbo och fylla på olja som en dåre ifall om han inte rengör vevhusventen ordentligt, kostar inte mer än ett oljebyte, en tub volvo packningslim och en van hand för att lossa insug och oljetråg.
Mvh J

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Laszlo14
17 mars 2011 · 9 Inlägg

nu vet vi ifs inte vilka värden han hade....vet att jag hade på en av mina bilar för några år sen kopiöst höga värden och som tillfällig lösning funka de,motorn va helt kass inte ens kat byte hjälpte....givetvis ska man inte köra mer än inne på själva besiktningen utan oljestickan.....

Drunk A.Sörman
17 mars 2011 · 1 299 Inlägg

hur långt har bilen gått?.låna någon polares lmm. nolla bilen å prova.

Dieselsot Tjatja bloggen!
17 mars 2011 · 150 Inlägg

Laszlo14 skrev:
nu vet vi ifs inte vilka värden han hade....vet att jag hade på en av mina bilar för några år sen kopiöst höga värden och som tillfällig lösning funka de,motorn va helt kass inte ens kat byte hjälpte....givetvis ska man inte köra mer än inne på själva besiktningen utan oljestickan.....

co - 8.9 (0.5)
co 2500 - 4.7 (0.3)
hc - 347 (100)
lambda - 0.93 (0.96-1.04)

så illa var det .

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
dj_padde
17 mars 2011 · 1 813 Inlägg

99% att din katt har gett upp hoppet... hade nästan exakt samma värde på min audi när ja bes den. bytte katten å vips den gick igenom smile satte på biltemas 3" sportkatt å funkade fint smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Jonnsard
17 mars 2011 · 458 Inlägg

dj_padde skrev:
99% att din katt har gett upp hoppet... hade nästan exakt samma värde på min audi när ja bes den. bytte katten å vips den gick igenom smile satte på biltemas 3" sportkatt å funkade fint smile

Klart möjligt men HC är hur mkt OFÖRBRÄNT bränsle som skickas ut, även om katten är hel eller ej är det som kommer ut ur avgasröret oförbränt tongue

Sen blev symptomen på min s70 när den katten dog att man kunde varva som en galning men den tog sig knappt fram..

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
Laszlo14
18 mars 2011 · 9 Inlägg

säger bara prova oljestickan...mina värdena tok mycket högre på en av bilarna. 3 bilar har jag haft avgasvärde problem med. När jag lärde mig på första bilen att oljestickan hjälper, så gjorde jag de med alla och de funkade. Någon av dem så drog jag bara upp stickan litegrann,bara så den "släppte" och de gick utmärkt. Får en bil som blir godkänd och sen har du tid och reparera den.

När du väl bestämt dig, så glöm inte uppdatera hur de gick smile

Senast redigerat av Laszlo14 (18 mars 2011)

Nilhob
18 mars 2011 · 35 Inlägg

Bara säga till om du ska låna min katt och testa!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang