3863
Sök

Volvo 940 GL -94 dränker 1:a och 4:de cylindern med bensin.

10 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Har en volvo 940 -94 med en b230F motor. Jag har länge haft problem med den nu. Började med att jag bytt tändsystemet då det var gammalt och slitet. Därefter fick jag byta bränsle pumparna för att det inte kom fram bränsle till motorn. Efter detta skulle ju naturligtvis nästa huvudvärk komma. 1:a cylindern fylldes med bensin och vatten och 4:de bara med bensin(såpass att motorn inte orkade dra runt). Då bytte jag toppen och packningen(naturligtvis). Men nu dränks som sagt 1:a och 4:de cylinder med bensin. Har kollat felkoderna men det finns inga. Funderingen är ju nu på styrboxen eller något kabelbrott från givarna i toppen. All hjälp och funderingar är välkommen.

558 Inlägg
19 mars 2011
spridarna står nog öppna smile prova att byta dom

10 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Kan det vara styrboxen eller något som gör detta. För det började efter att jag bytt bränslepumparna. Pratade med en som sa att det skulle kunna vara boxen alt. en kabel som är skadad.

10 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Kan det vara styrboxen eller något som gör detta. För det började efter att jag bytt bränslepumparna. Pratade med en som sa att det skulle kunna vara boxen alt. en kabel som är skadad.

456 Inlägg
19 mars 2011
Efterson alla spridarna går på samma kabel så står alla spridarna oftast öppna om man bränner boxen...
Är det bara två av dom så kan det ju vara spridarna som är kassa, du kan ju prova att byta ut dom två och kolla, eller alternativt byta plats på dom spridarna du har och se om problemet flyttar sig.

growing old is mandatory growing up is optional

10 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Har funderat på det men har tyvärr inte hunnit prova ännu. Men ska göra detta. Tack för tipset.

Sök