5787
Sök

märkning av bilrutor

Elektriker
169 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
fick hem att papper igår om att jag kunde märka mina rutor med mitt regnummer för 199:-
om bilen blir stulen som får man 2500:- i extra ersättning. det bör väll vara värt eller.

1 453 Inlägg
22 december 2006
viper0 skrev:
fick hem att papper igår om att jag kunde märka mina rutor med mitt regnummer för 199:-
om bilen blir stulen som får man 2500:- i extra ersättning. det bör väll vara värt eller.

Japp, det täcker en del av självrisken som man får betala om bilen blir stulen samt minskar eventuellt stöldbegärligheten eftersom den som stjäl bilen blir tvungen att byta rutorna för att kunna sälja vidare bilen under falsk registrering.

143 Inlägg
22 december 2006
tveksamt om det är värt det tycker jag. Är som sagt enbart om bilen blir stulen som du slipper självrisken(läs allt det finstilta i avtalet) . Bor man i ett område med mycket bilstölder kanske det är prisvärt annars inte...Sen om du säljer bilen så glöm inte att hälsa nya ägaren att försäkringen tydligen följer bilen. fick nyss erbjudande (räkning?) från dom se den här tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30389
Senast redigerat av pulk (22 december 2006)

Elektriker
169 Inlägg
22 december 2006
Trådstartare
det står att extra försäkringen gäller i ett år. måste man då betala 199:- varje år om den ska gälla.

1 453 Inlägg
22 december 2006
viper0 skrev:
det står att extra försäkringen gäller i ett år. måste man då betala 199:- varje år om den ska gälla.

Japp. Det kanske inte är befogat om man bor i skogarna i Malung - bor du däremot i tätort skulle jag rekommendera dig att märka rutorna och använda en bra rattkrycka!

526 Inlägg
23 december 2006
sveddan skrev:
viper0 skrev:

Japp. Det kanske inte är befogat om man bor i skogarna i Malung - bor du däremot i tätort skulle jag rekommendera dig att märka rutorna och använda en bra rattkrycka!

Har märkta rutor och rattkrycka.. Ska bilen stå ett tag så tar man bort en visentlig del i motorn..smile

143 Inlägg
23 december 2006
Nej ska bilen stå ett tag tar man ur nykeln ur tändningen och ev låser den smile
Många här (ink jag) som inte låser bilen när man tex går in och handlar lr något. Glad jag slipper teckna extra försäkringar och liknande för stöld. Men efter jag skrivit de här så kommer jag låsa bilen så det e ingen idé att komma hit wink

526 Inlägg
23 december 2006
pulk skrev:
Nej ska bilen stå ett tag tar man ur nykeln ur tändningen och ev låser den smile
Många här (ink jag) som inte låser bilen när man tex går in och handlar lr något. Glad jag slipper teckna extra försäkringar och liknande för stöld. Men efter jag skrivit de här så kommer jag låsa bilen så det e ingen idé att komma hit wink

Haha hörs att du inte är Stockholmare smile smile

Sök