Övertryck i motorn på b230ft?

mikkep
16 mars 2011 · 147 Inlägg

N00RLING skrev:

mikkep skrev:

N00RLING skrev:

Mellan tio och tolv har "nya" motorer. en gammal och sliten kanske har mellan 8 o 10.

Micke du ska vara jätte noga att du sätter noll markering rätt annars blir de jobbigt:)

ah tack för tipset:) kollade nu idag så att det stod rätt, ska riva efter jag komptestat med olja dock är ingen hemma nu ;/  Men topp bultarna drar man från mitten väl?

53124
oooo
oooo
42135

om o är bultarna ? eller hur?

När du släper bultarna då är de inifrån och ut:) sen när du drar åt dem så följer du anvisningen spom du från men när du köper nya bultar! och säga inte att du inte köper nya då de kan bli problem! nya är de bara som gäller. de är ju sträckbult och funkar bara en gång:)

okej:)

driftking199
17 mars 2011 · 322 Inlägg

man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen

BearNewstrom
18 mars 2011 · 84 Inlägg

driftking199 skrev:
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen

Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! smile vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!

man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.

Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.



Hur som helst Micke jag hoppas det löser sej smile

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
Audi Q7 (2012)
N00RLING
18 mars 2011 ·

Volvo_Racing_ skrev:

driftking199 skrev:
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen

Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! smile vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!

man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.

Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.



Hur som helst Micke jag hoppas det löser sej smile

Jag håller helt klart med björn!!! BYT ALLTID BULTARNA! de är ju som att använda topp packningen ingen haha xD!!

BearNewstrom
18 mars 2011 · 84 Inlägg

Som en polare till mej. Använde samma packning sen läckte den lite då tog han en mutterpicka (MODEL STOR) typ till lastbils muttrar. Så drog han åt skiten. Det fula var att de funka hela vintern och han körde med skiten som om det vore hans sista dag varje dag haha big_smile Tur kanske!? smile hehe

Audi A4 b7 "Then GOOe" (2008)
Audi Q7 (2012)
Volkswagen Bubbla "Zwittzy" (1961)
VAnd3rsson
18 mars 2011 · 438 Inlägg

Volvo_Racing_ skrev:

driftking199 skrev:
man kan mäta bultarna för o se om dom är sträckta är dom inte de kan man köra me dom igen

Du borde byta namn till Den Oseriösa Bonnmeckaren ist. MAN BYTER BULTARNA NÄR MAN ÄNDÅ ÄR DÄR OCH RIVER! smile vanligt vis brukar man säga att dom går att köra med 2-3 avskruvningar jag säger skitsnack!

man köper nya, dom kostar inte många hundra och man har lätt igen det.

Man kan köra på samma bultar om det är en gammal sur 740 på 58 tusen mil som man inte bryr sej så mycke om också hehe då kan man köra på samma.



Hur som helst Micke jag hoppas det löser sej smile

Inte för att vara sådan men bultarna funkar hur bra som helst att återanvända,
har pillar med maskiner som har haft dom bultarna återanvända 6-7 gånger,,,,
Funkar hur bra som helst wink höhö

EDIT: Dock är det inget man ska göra igentligen men vi tog vad vi hadde smile
MVH VAnd3rsson

Senast redigerat av VAnd3rsson (18 mars 2011)

Volvo 740 "Snövit" (1988)
mikkep
22 mars 2011 · 147 Inlägg

N00RLING skrev:

Volvo_Racing_ skrev:

N00RLING skrev:

körde du men olja som du snacka om tidigare? eller fulllast och sen drog runt motorn?
de verkar ju som de är ganska ok men komp. MEN skulle nog göra som björn sa byta motor eller prova men en ny topppackning.sen göra ett nytt prov. kolla att kamrem sitter som den ska.att NOLL markering står lika uppe och nere. kolla att inte kamen gått ner sig. de bara kolla så mycket som möjligt:)

Tyckte du det var bra komp!? smile Tyckte det var dåligt haha smile iaf på dom med 7 =P Hade för mej att det ska ligga mellan 10-12? smile eller?


Hur som helst jag tycker du ska riva toppen och byta packningen vilket som, du har ändå igen det sen även om det inte är det och du får ihop bilen att gå bra. Då kan du ladda på utan att vara orolig för packningen hehe smile

Mellan tio och tolv har "nya" motorer. en gammal och sliten kanske har mellan 8 o 10.

Micke du ska vara jätte noga att du sätter noll markering rätt annars blir de jobbigt:)

Rev ej toppen då robin å robin tyckte det var ok värden. Nu startar bilen dock inte går helt schysst förutom på tomgång samt den sluprat upp endel vatten och när man stänger av och öppnar locket försiktigt blire tyrck och vattnet lägger sig på över max ett tag från att vara typ i botten. och vattnet ser svart ut. Det har även droppat någon gul/guldig gegga under bilen

driftking199
22 mars 2011 · 322 Inlägg

riv av toppen o byt packningen

mikkep
22 mars 2011 · 147 Inlägg

driftking199 skrev:
riv av toppen o byt packningen

Är du säker eller bara drar du till med något?rolltongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang