Volvo s70 -97 Dra slang från laddtrycksmätare till motorrum?

Stylishh
28 december 2010 · 59 Inlägg

Tjenare, Undrar hur jag lättast och smidigast drar slangen från laddtryckmätaren på a stolpen till motorrummet? Går det bra att sätta t korset på vacuumslangen från wgn eller blir det riskfyllt?

BMW 525 Turbo VEMS "E85" (1991)
Marlboroman
28 december 2010 · 8 228 Inlägg

T-kors på slangen vill du inte ha. Då finns risken att mätaren går sönder. Du ska koppla in dig på något av uttagen på insuget istället under åpan över gasrullen. Och slangen drar man i plastslangen som finns under abs-enheten och komer ut vid pedalerna, elelr så drar man via säkringslådan.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
schnauz
28 december 2010 · 1 758 Inlägg

Smidigast och bäst brukar vara att sätta den på någon slang som sitter i insuget. Har du tur finns det någon pluggad anslutning du kan använda!
Vet inte exakt hur det ser ut på S70, men följ kabelhärvan från motorn och kolla vart den går in i bilen. Brukar alltid sitta gummigenomföringar på torpedväggen som man kan använda.

Stylishh
28 december 2010 · 59 Inlägg

Tack för svaren, ska kolla o se hur det går.

BMW 525 Turbo VEMS "E85" (1991)
Stylishh
5 januari 2011 · 59 Inlägg

Det gick fint, fanns 5 pluggade uttag smile Drog via plastslangen och det funkade fint, lägger upp en bild på skiten nu, tack för hjälpen!

BMW 525 Turbo VEMS "E85" (1991)
Bimiss
26 mars 2011 · 154 Inlägg

Jag uppar denna tråden, har en -99 med elektroniskt spjäll.
Såg att det var en som hade en V70 där han hade 3-4 pluggade anslutningar, men någon sådan "station" har inte jag. Så hur bör jag koppla in?

Finns ju 3slangar (tror jag) som sitter vid luftburken , för laddtrycksstyrningen (?)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang