6001
Sök

Övningsköra privat

2 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
Hej Jag tycker det borde startas en sida för de som övningskörprivat och att försöka få tillbaka de gamla reglerna för övningskörning (att handledaren hafft körkort i fem år å är minst 24år) Inte som nu att handledaren och eleven måste gå en så kallad utbildning för att få övningsköra. dom hittar bara på mer o mer sånt trams, de borde finnas en sida med forum för de som kör privat. Mvh mmotor

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
25 december 2006
tycker det är bra med utbildningen då det oftast är folk som tog körkortet för LÄÄÄÄÄNGE sedan som övningskör med sina släktingar och inte alltid är 100% up to date med de nya reglar och lagar som finns... sedan att det är surt för oss som håller oss uppdaterade och jobbat med vägar och vet hur det funkar både att bygga, köra osv osv...

så i mitt fall var det en forkortning av mitt liv med 3 timmar, gav inte mig ett dugg... vilket min flickvänn förstod då jag viskade svaren på alla frågor föreläsaren börjat ställa innan han ställt klart dem... så det blev många koppar kaffe för mig den förmiddagen smile

men för mamma, pappa, moster osv osv som tog sitt körkort för ett antal år sedan är det nog en ide.

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
25 december 2006
ahhh de e så dumt de nya!! de andra har väl funkat fint i alla tider!!

Två ord räcker, SAAB knäcker

Smålänning
7 887 Inlägg
25 december 2006
Varför inte låta dom göra ett teoriprov och ett körprov istället! Klarar dom det så kan dom få ett tillstånd som gäller i kanske tre år.

Klarar dom det inte så får dom inte övningsköra med aspiranten men får behålla sitt körkort.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
Jag tycker att det ser ut som att dom vill sy sig jobb, jag tycker det ä bedrövligt.

Sök