3685
Sök

Bytt tändstift, tändkablar och tändspole, men går i alla fall inte. Hunday Accent -98.

3 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Bytt tändstift, tändkablar och tändspole, men går i alla fall inte. Hunday Accent -98.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 mars 2011
Välkommen.

Lite mer info skulle inte skada...

Har du tagit felkoder på den?
Hur uppkommer felet?
Vad hände? Märktes det något innan?
Har du gnista?

Finns en lathund för felsökning bland de klistrade trådarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Tack !

Check engin lampan har lyst ett tag men det var ingen fara sa de på verkstaden. En morgon förra veckan blev den slö,lät som den inte gick på alla cylindrar, från att ha startat och gott bra hela vintern. Kanske att den varit lite slö den sista tiden när jag tänker efter.

Körde den till HYNDAI verkstad för felsökning. Konstaterades överslag i tändkablar och tändspole. Beträffande Check engin lampan, var svaret antagligen en liten läcka i det slutna  bränslesystemet som bilen har.Skulle kosta 6-7000 att söka felet, men går att fortsätta köra.

Från verkstaden fick jag bogsera den,tände inte alls. Bytte sedan tändstift,tändspole och tändkablar, men icke startar ej men har gnista.

Smålänning
7 887 Inlägg
27 mars 2011
Du skulle jag börja med att leta upp bränsleläckaget. Ett litet läckage har större betydelse än man tror

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Tack för hjälpen, ska undersöka det.

Sök