Renault scenic 2.0 16v Knackar/tickar (videolänk)

Philip_W
29 mars 2011 · 15 Inlägg

Den har börjat knacka/ticka för ett tag sen och sen nu för någon dag sen när min syster övningskörde fick hon ett kraftigt kärringstopp och sen dess har det låtit för J**gt? tacksam för svar Mvh/ Philip

(Svar om att skrota bilen låter just nu som bra svar haha)

http://www.garaget.org/video/102212


http://www.garaget.org/video/102212

Volvo 945 Ltt "Rulen" (1995)
dawwe ...has left the building...
29 mars 2011 · 4 474 Inlägg

1: Kolla oljenivån
2: Om det var över 1000 mil sedan du bytte olja så byter du olja OCH filter bums
3: Osannolikt men kan kanske vara kam-remmen som rappat över, kontrollera att remmen sitter som den skall. Vet du inte hur man gör detta så lämna bilen till närmsta verkstad. OM nu remmen rappat o det knackande ljudet beror på att kolvar o ventiler möts lite lätt så är det absolut inte bra. Med detta som bakgrund bör du alltså använda bilen minimalt. Vid närmare eftertanke så borde punkt 3 vara det första man kollar...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Philip_W
29 mars 2011 · 15 Inlägg

ok dawwe tack, ska kolla det imån tack för svar smile

Volvo 945 Ltt "Rulen" (1995)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 mars 2011 · 17 477 Inlägg

Hade inte kört en meter till med den! Kolla kamrem!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
AlextremeII
29 mars 2011 · 104 Inlägg

kolla kamremmen som sagt tongue

It´s Not Leaking Oil, It´s Sweating Power...
Philip_W
30 mars 2011 · 15 Inlägg

det roliga är att morsan kört runt med den i en veckas tid utan att säga nått och det har inte hänt något startar på första varvet och går normalt, men låter som faan :S

Volvo 945 Ltt "Rulen" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang