Bil startar ej med nyckel Bmw 320 e30 ´88

Scoore
22 januari 2011 · 829 Inlägg

Like topic så händer det Inget när jag vrider på nyckeln.. men det går att putta igång bilen jättefint.

Problemet uppstod strax efter ett motorstopp vid ett rödljus (skyller på den tysta bilen gentemot CRXen) och vred igång den och körde vidare.. helt plötsligt försvinner musiken och bilen dör en snabbis,och startar sen upp igen.. Då lät det som att något låg emot kardan eller liknande och skrapade.. Efter det fungerar inte heller startmotorn. Har kollat säkringar men de är fungerande. Är det något relä,eller vad kan ha hänt? Förstår inte alls.

Det klonkar även rätt högt och låter illa mellan växellåda och diff TROR jag.. Rätt svårt att sätta fingret på var det låter när man kör. Det gungar ibland i bilen när jag kör i någon form av Mellanläge mellan gas och motorbromsning.

/Johan

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
XepeZ
22 januari 2011 · 16 Inlägg

startmotorn har inte trillat av?

Scoore
22 januari 2011 · 829 Inlägg

Eh... nej den sitter på plats.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
gamlingen
22 januari 2011 · 5 198 Inlägg

hissa upp och kryp under och titta,,,

Scoore
22 januari 2011 · 829 Inlägg

Det ska jag också så fort jag får tag i min domkraft.. Tänkte mer om någon kunde svara om de kände igen vad som kunde hänt...

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
RD_87 Skrotsamlare
22 januari 2011 · 4 031 Inlägg

Kan inte vara så att startmotorn fastnat i startläge? Kan ju förklara det mesta.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Scoore
23 januari 2011 · 829 Inlägg

nä det var inte problemet. Fann problemet när motorn togs loss,men klonkandet kan jag inte lokalisera.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
E30Dennis
30 mars 2011 · 82 Inlägg

ursäkta om jag drar upp tråden men vad var det för fel på startmotorn kan ha samma fel på min hmm

Scoore
30 mars 2011 · 829 Inlägg
Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
E30Dennis
30 mars 2011 · 82 Inlägg

okey yikes nä då e det nog inte samma för min funkar . men inte via nyckel förra ägare har kopplat den brevid och vet inte varför :S

Scoore
30 mars 2011 · 829 Inlägg

kan ju vara sladdarna som är bortkopplade från tändningslåset skulle jag tro,och sen dragna till den strömbrytare eller knapp du har bredvid. ( vet inte vad du startar med)

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
E30Dennis
30 mars 2011 · 82 Inlägg

knapp just nu sad hade ju varit kul/bättre om det gick på nyckel får kolla sladdarna för den reagerar inte det minsta när man vrider till att startmotorn ska gå igång med nyckel

RD_87 Skrotsamlare
30 mars 2011 · 4 031 Inlägg

E30Dennis skrev:
knapp just nu sad hade ju varit kul/bättre om det gick på nyckel får kolla sladdarna för den reagerar inte det minsta när man vrider till att startmotorn ska gå igång med nyckel

Det troliga är väl att låset är paj och tidigare ägare löst det genom att montera en knapp? Inte ovanligt på gamla Amazoner. Kanske gäller BMW också?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Noxxer
1 april 2011 · 1 482 Inlägg

Ang klonkandet. Kolla stödlagret, sitter mellan låda o diff. Du måste dock riva ner avgassystemet för att komma åt och värmeskölden.

BLT Service
Theracords Music Label
Scoore
1 april 2011 · 829 Inlägg

Klonkandet existerar inte längre nu. Det som är fortfarande är väl att den hoppar fram typ.

Nissan Skyline R33 "Kureiji - RIP" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang