3526
Sök

Audi 80 -94 slår i ratten när man bromsar

1 062 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
tjena

håller på å kikar på en polares audi 80 avant -94

nu e det så här att det slår i ratten vad fan kan det vara xD vanligt att länkarmar å så pajar på dessa??

smörjt upp framoken gjorde jag nyss men ingen skillnad skivorna verkar vara raka för det slår ju inte i bromspedalen ngt direkt

mvh

Team Björkeryd

283 Inlägg
2 april 2011
Den vanligaste orsaken är att brosskivorna fram är skeva. Prova även balansera hjulen.

/Artur

1 062 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
jomen hade skivorna vart skeva hade det ju slått i bromspedalen med. Och vibrationerna kommer endast om jag bromsar

Team Björkeryd

1 212 Inlägg
2 april 2011
sitter oken fast? om de gör det, så är skivorna skeva... det behövs inte mycket för att det skall slå. tag ett skjkutmått och mät medans du snurrar.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

283 Inlägg
2 april 2011
wildboy_87_ skrev:
jomen hade skivorna vart skeva hade det ju slått i bromspedalen med. Och vibrationerna kommer endast om jag bromsar

Prova i första hand att ballancera hjulen, bromspedalen behöver inte pulsera alltid.
Du kan mäta skivorna om de är skeva.
Har varit med om det själv på en av mina galanter.

/Artur

283 Inlägg
2 april 2011
kenth66 skrev:
sitter oken fast? om de gör det, så är skivorna skeva... det behövs inte mycket för att det skall slå. tag ett skjkutmått och mät medans du snurrar.

Du vart snabbare, hehe

/Artur

Tekniker
345 Inlägg
3 april 2011
Om det enbart slår när du bromsar är skivorna fram skeva eller rostiga,  behöver absolut inte slå i bromspedalen.

Det man inte dör av gör ont.

Sök