5699
Sök

Mycket coola minibilar

Mattel
28 december 2006
Trådstartare
Hej!

Jag har fått för mig att jag skall hitta en leksaksbil typ 1.18 eller mindre på alla bilar jag haft, så nu när jag skall påbörha min nya hobby så har jag insett att jag behöver snoka reda på vart man kan hitta dessa? Typ nätet eller vad som!

Någon som vet så får ni gärna berätta, det är många och blandat så det är nog bra om många tips ramlar in

Smålänning
7 887 Inlägg
28 december 2006
Revell har många. Sen finns det ju byggsatser med, om man har lust att pilla lite. Men du får nog vara berädd att importera från utlandet.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mattel
28 december 2006
Trådstartare
twin_cam skrev:
Revell har många. Sen finns det ju byggsatser med, om man har lust att pilla lite. Men du får nog vara berädd att importera från utlandet.

Jag testar på typ revell.se eller com antar jag?

Svindåre
1 433 Inlägg
28 december 2006
Det finns modellbilar på realcar, i plåt å mycket detaljrika! köpte en rx-7 där med stylingkit som man får styla den helt själv... bytte tillåmä växelspaksknopp! big_smile 1:24 är dom

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Jägermeister
910 Inlägg
28 december 2006
Tjenare!
Du kan hitta en massa modellbilar här på denna sida http://www.modellbilsvagnen.se/

En gång är ingen gång...

Mattel
29 december 2006
Trådstartare
Faan va nice med egen styling(ler) skall kolla era sidor! har även hittat gjmodellbilar.se och maesto.com

Där verkar finnas en hel del, hittade min Ford fairlaine 59a där i rätt färger!

Mattel
29 december 2006
Trådstartare
Mattel skrev:
Faan va nice med egen styling(ler) skall kolla era sidor! har även hittat gjmodellbilar.se och maesto.com

http://www.modellbilsvagnen.se/modeller/tillverkare.htm

Kolla denna länken, här hittade jag en massa tillverkares kataloger

Mattel
29 december 2006
Trådstartare
Mattel skrev:
Mattel skrev:
Faan va nice med egen styling(ler) skall kolla era sidor! har även hittat glmodellbilar.se och maesto.com

http://www.modellbilsvagnen.se/modeller/tillverkare.htm

Kolla denna länken, här hittade jag en massa tillverkares kataloger

Har även funnit en del på USA marknaden

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 december 2006
finns ju radiostyrda mini bilar ..kyosho tillverkar några ...finns otroligt många karosser ..oändligt me trimdelar och dom är snuskigt roliga att drifta lite me ...10 cm lång och går i typ 20-30 km/h me trim på gör dom uppemot 50 km/h ...känns som dom gör 200 när dom är så små

Sök