2380
Sök

COILOVERS sitter som berg vad kan jag göra??

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Tänkte sänka bilen efter denna vinter i måndags och höll på ca 5 timmar och då endast med EN dämpare. vänster fram och jag försökte mad ALLT utom att värma upp skiten.

Har seriösa funderingar på att slänga dessa och köpa nya eftersom dom inte ens klarade EN enda vinter. visst det är inge super dyra men coils för ca 8 antog jag inte skulle vara nå större problem under en vinter.

Vad ska jag ta mig till?? måste ner ca 15mm

((GÅR)) det ev att kapa fjädrarna på coilovers så den blir lägre eller blir allt helt fel då? det är nog sista utvägen innan vi köper hem nya?

Är såklart en tillfällig lösning isåfall. troligtvis behövs det bara kapas fram isåfall.

SNÄLLA hjälp mig med detta. orkar snart inte med dom där nå mer haha. blir lätt lätt lätt airrides på nästa bil.

Är coilovers från XYZ som sänker ner till 120mm om det är nå speciellt med dessa?

1 353 Inlägg
6 april 2011
har du testat o klämma ihop fjädern och sen 5-56:a gängan o därefter prova o lossa`?
eller är det inte ens den som sitter fast?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
det är översta gängan så att säga. jo tog ner hele benet och plockade bort fjädern så det inte var nå belastning alls på gängan men det funkade ändå inte. 5-56 har vi använt i överflöt :S

500 Inlägg
6 april 2011
Testa att värma lite lätt med gasolbrännare.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
6 april 2011
jag satte mina fjäderben till caddyn i mitt skruvstäd, hällde på WD-40 och tog i med rörtången!
efter lite juckande och några svordommar så släppte det! ringen hade märken efter tången, men går ju fortfarande att använda! och sen smörjde jag dom ordentligt med fett!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Ja man kanske ska prova spänna upp dom i skruvstäd, värma lite gran och sen spruta på en massa och dra lite med rör tången. fungerar inte det så blir det skroten för dessa smile

500 Inlägg
6 april 2011
Får du inte isär dem kan jag överta dem wink

Motivlackerare
188 Inlägg
6 april 2011
Hehe samma här tar gärna dom för en billig peng om du ska kassera dom..
Har ju nu en fin A4 quattro -04a  big_smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
easos skrev:

har spanat på lite spons på airrides nu smile får jag det eller nå andra rabatter på nya coils så får ni slåss om vem som ska ha dom. blir absolut inte dyrt wink

huh?
10 427 Inlägg
6 april 2011
WD-40/5-56.. värdelöst wink

http://www.seyboth.de/catalog/images/crc_rostflash.jpg
Löser alla* dina problem wink

*Kanske inte, men lönt att testa med lite mer kylande spray!

Motivlackerare
188 Inlägg
6 april 2011
Piratstikins skrev:
easos skrev:

har spanat på lite spons på airrides nu smile får jag det eller nå andra rabatter på nya coils så får ni slåss om vem som ska ha dom. blir absolut inte dyrt wink

Hehe.. då vinner jag.. MMA fighter ! eller inte tongue

500 Inlägg
6 april 2011
Och jag som slutade med MMA för att satsa mer på gymmet wink Attans...

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
får väll se vem som hinner till Norberg först annars tongue lär väll få svar i dag annars så ringer jag på eftermiddagen och kollar vad dom säger.
Blir det airrides eller nya coils så som sagt, vår vem som helst köpa dessa riktigt billigt!

Återkommer lite senare.

Motivlackerare
188 Inlägg
7 april 2011
Nocturnal skrev:
Och jag som slutade med MMA för att satsa mer på gymmet wink Attans...

Tror du vinner... för jag är enbart en smal liten men lång motivlackerare som enbart kan
spraya nån i ögat om man vill gör nån illa tongue men jag är snäll så jag gör inte sånt big_smile
Men har du nån bil som coilsen passar på så givetvis ska du köpa dom först. smile

Hoppas du får fart på coilsen Piratstikins....

tjing !cool

Sök