4439
Sök

Dåligt oljetryck b234

Oturen själv
593 Inlägg
11 april 2011
Du kan inte byta till en lambda med 4 sladdar universal när du orginal har 3. Där har du problemet

Brum

679 Inlägg
11 april 2011
Sakiq skrev:
Bompeman skrev:
Du har ju slangsnabben ? dom är ju hyfsat billiga

Jo dom är billiga, fast dom har minimalt till volvo :p ska se om dom har nån lambda samt oljetrycksgivare.

Har du föresten ett blinkersglas till en 90ia, vänster? ^^

Yes har till både sidor, Orange/vita wink

270 Inlägg
11 april 2011
Trådstartare
Mreque89 skrev:
Du kan inte byta till en lambda med 4 sladdar universal när du orginal har 3. Där har du problemet

Det är ju 2 vita, en svart och en grå på den universala, den gråa trodde jag bara var till förvärmning,, isf spelar de väll mindre roll? :p

4 293 Inlägg
11 april 2011
Sakiq skrev:
Mreque89 skrev:

Det är ju 2 vita, en svart och en grå på den universala, den gråa trodde jag bara var till förvärmning,, isf spelar de väll mindre roll? :p

Var inte dumsnål nu, byt till en originallambda så löser sig säkert dina problem.

214 Inlägg
11 april 2011
Sakiq skrev:
Tvattekorg skrev:
Nej, Men det kan vara olja som runnit ner från ventilkåpan, Eller dåligt åtdragna stift. Men var det olja så ryker du tyvärr på en renovering, Du har antagligen dåliga kolvringar och ventiltätningar, Börja med att byta ventiltätningar, Det är billigast och det kan räcka..

Kollade på dom nya stiften efter en mil, va kolsvarta, fast inte av olja. dom förra stiften va faktiskt inte åtdragna något typ.

Ventiltätningar, måste man hiva bort toppen för det? eller kommer man åt dom om man tar bort kammarna?

ajuste, lambda lampan lyser hela tiden med, bytt lambdasond, det var 2 vita kablar och 1 svart, gör det något om man skiftar dom vita med varann?

Är inne på om de kan blivit kortis inne i styrboxen dit lambdan går, eftersom kablarna låg i motorrummet när jag köpte bilen, dom hade slitits av. och var inte skyddade på nått sätt. kan de vara så?

Hade föresten cirkus 16bar i komp på alla 4 cylindrar.

Har du så högt komp är motorn otroligt sotig. Är på runt 10 bar ny smile Om jag vore som dig hade jag bytt till en volvo original lambda, enda som fungerar enligt mina erfarenheter... Som någon annan sa, om den går fett beror det nog på i ditt fall på trasig lambda.

Sök