3854
Sök

Försäkring - Import

Saab raggare : )
887 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
En liten fråga..

Är de dyrare att äga Importbil.. t ex försäkring osv smile

tack på förhand !

Turbo.. Because Im worth it :)

R_Weber
31 december 2006
Att försäkra är inte särskilt mycket dyrare än för en svensksåld bil...  Dock så går det tyvärr inte att göra priskoll direkt på internet hos något försäkringsbolag. Man måste ringa runt och fråga direkt vilket är lite tidsödande. Jag vet detta eftersom jag hade planer på att köpa en importerad bil för ett tag sen..
Dessutom vet jag att bolaget Tennant bara tillhandahåller trafikförsäkring för importerade fordon. Och Länsförsäkringar kräver att man har hemförsäkring hos dem också.

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
31 december 2006
vad jag vet så får man bara ha trafikförsäkring för att köra till regbesiktningen...
Senast redigerat av BBAD (31 december 2006)

Chef
379 Inlägg
31 december 2006
Det varierar, en del försäkringsbolag ger dig enbart trafikförsäkring, tills bilen är regbesktad, en del försäkringsbolag nekar dig försäkring tills bilen är reggad, och Länsförsäkringar gav mig vilken försäkring jag ville på den bil jag importerade för 3 år sen...... det var innan den var regbesiktad........

Men jag vet också att bla länsförsäkringar vill att du åker ner på deras kontor och cashar upp 1500:- för 3 månaders Trafikförsäkring. som sedan övergår till den försäkring du vill ha när bilen går igenom regbesiktningen.

Är bilen redan regbesiktad så är det som tidigare skrev, du behöver ringa runt till försäkringsbolagen för att få reda på vad den kommer att kosta dig, det går sällan att tackna försäkringen över nätet.

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

Wankel
1 080 Inlägg
31 december 2006
var försiktig med det, jag "helförsäkrade" min bil hos If i somras, sen när vi skulle ställa av den så sa dom att jag egentligen inte kunde försäkra bilen för att den inte gått igenom reg besiktning än...så om nåt hade hänt så hade jag alltså inte haft nån försäkring trots att när vi ringde så var det inget problem, så jag fick tillbaka alla pengarna som jag hade betalat eftersom den ändå inte hade gällt..
kolla upp det först om den inte är reg besiktad än

MDS Västerås

Sök