21 april 2011
Trådstartare
Tjenare! har en 740 tic med ET motorn från 87.
Jag har ett ganska knepigt fel på bilen, ibland när man vrider om nyckeln så går bränslepumparna igång och allt men startmotorn rör sig inte.
När detta händer så lägger jag i 2ans växel och går ut och puttar bilen lite fram och tillbaka någon decimeter.
(försök putta en 740 med växel i så förstår ni hur långt man orkar rubba aset:P)
När detta är gjort så provar jag vrida om nyckeln och då hoppar bilen vanligtvis igång, annars får jag gå ut och putta lite till.
Att bilen inte startar händer ganska sällan. Varannan vecka lr något sånt men just denna veckan har det hänt mig 4 ggr så det verkar bli värre eller så har jag bara haft extra otur.
Har haft loss startmotorn en gång och har för mig att jag bytte den då också utan resultat.
Det sitter HKS dumpventil öppet filter och 3" ifrån turbon hela vägen bak med en dämpare och ingen kat eftersom det är en 87a. I övrigt är bilen original och har gått 33k mil. Detta felet har varit sen jag köpte bilen för ett år sedan.
Någon som har någon aning om vad det kan vara? Funderade på om det kunde vara tändningslåset det är fel på men det borde inte påverkas av att jag puttar bilen?