Tabort original stripes på 740

kevinfEBO
10 april 2011 · 90 Inlägg

tjenare har en 740 men original stripes och har tagitbort på bagage luckan + volvo/740 gl memblemen men limet efter stripes sitter kvar och har testat varmt vatten+värmepistol, polera men hjälper inte limmet sitter fast som tusan! tänkte testa t-röd nu och se hur de funkar smile

har sökt lite här o där i forumet men hittar inte riktigt mitt svar, vore jätte trevligt om någon snäll person kunde detta o ge mig ett litet svar smile

Volvo V70 "Tdi" (2000)
Normark
10 april 2011 · 558 Inlägg

prova med autosol smile

Jaserru Blästermäster
10 april 2011 · 112 Inlägg

Bensin brukar kunna ta bort det mesta.  smile

kevinfEBO
10 april 2011 · 90 Inlägg

patrik; ska ja göra smile

thomas de kan ja oxå testa tongue

Volvo V70 "Tdi" (2000)
t_obf -
11 april 2011 · 121 Inlägg

Använd inte t-röd eller bensin! Det kan skada lacken! Biltema har en jätte bra produkt som heter "label off".. Den bleker inte men får bort limmet med lite gnugg.. Jag fick bort mina emblem (kolla bilden) blev skit bra!

Biltema är underskattat..

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … Off-spray/

/Tobias

//Tobias
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
11 april 2011 · 1 098 Inlägg

Och inte autosol.... De ä för grovt för att ha på lacken,  han som rekomendera det kan inte ha tittat i en burk på länge...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
t_obf -
11 april 2011 · 121 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Och inte autosol.... De ä för grovt för att ha på lacken,  han som rekomendera det kan inte ha tittat i en burk på länge...

Håller med dig.. Label off är inte starkt, kräver lite extra gnugg.. Men värt för bästa resultat.

/Tobias

//Tobias
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 april 2011 · 14 079 Inlägg

t_obf skrev:
Använd inte t-röd eller bensin! Det kan skada lacken! Biltema har en jätte bra produkt som heter "label off".. Den bleker inte men får bort limmet med lite gnugg.. Jag fick bort mina emblem (kolla bilden) blev skit bra!

Biltema är underskattat..

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … Off-spray/

/Tobias

Kan man inte använda aceton för att ta bort lim med?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
t_obf -
11 april 2011 · 121 Inlägg

Vettemannen skrev:

t_obf skrev:
Använd inte t-röd eller bensin! Det kan skada lacken! Biltema har en jätte bra produkt som heter "label off".. Den bleker inte men får bort limmet med lite gnugg.. Jag fick bort mina emblem (kolla bilden) blev skit bra!

Biltema är underskattat..

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … Off-spray/

/Tobias

Kan man inte använda aceton för att ta bort lim med?

/Benny

Aceton är starkt. Med lite otur bleker du lacken och förstör rostskyddet.


/Tobias

Senast redigerat av t_obf (11 april 2011)

//Tobias
VAnd3rsson
11 april 2011 · 438 Inlägg

Jag har kört med förtunning på en volvo jag hade, skadade inte lacken det minsta smile

MVH VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
t_obf -
11 april 2011 · 121 Inlägg

VAnd3rsson skrev:
Jag har kört med förtunning på en volvo jag hade, skadade inte lacken det minsta smile

MVH VAnd3rsson

En volvo är en volvo.. Sen vill vissa vara på säkra sidan ;]

//Tobias
Remiss
11 april 2011 · 1 339 Inlägg

Vettemannen skrev:

t_obf skrev:
Använd inte t-röd eller bensin! Det kan skada lacken! Biltema har en jätte bra produkt som heter "label off".. Den bleker inte men får bort limmet med lite gnugg.. Jag fick bort mina emblem (kolla bilden) blev skit bra!

Biltema är underskattat..

http://www.biltema.se/sv/Kontor---Tekni … Off-spray/

/Tobias

Kan man inte använda aceton för att ta bort lim med?

/Benny

Använd INTE Aceton på lacken överhuvudtaget. Överhängande risk att man förstör lacken.

VAnd3rsson
11 april 2011 · 438 Inlägg

t_obf skrev:

VAnd3rsson skrev:
Jag har kört med förtunning på en volvo jag hade, skadade inte lacken det minsta smile

MVH VAnd3rsson

En volvo är en volvo.. Sen vill vissa vara på säkra sidan ;]

Bara för att det är en volvo så betyder inte det att min metod inte funkar roll,
Har även gjort det på en polares saab 9-5 så kom inte och gnäll med den attityden bara
för jag kör en volvo, tycker det sänker stämningen på hela forumet när folk håller på så,

Sorry För OT

MVH VAnd3rsson

Senast redigerat av VAnd3rsson (11 april 2011)

Volvo 740 "Snövit" (1988)
t_obf -
11 april 2011 · 121 Inlägg

VAnd3rsson skrev:

t_obf skrev:

VAnd3rsson skrev:
Jag har kört med förtunning på en volvo jag hade, skadade inte lacken det minsta smile

MVH VAnd3rsson

En volvo är en volvo.. Sen vill vissa vara på säkra sidan ;]

Bara för att det är en volvo så betyder inte det att min metod inte funkar roll,
Har även gjort det på en polares saab 9-5 så kom inte och gnäll med den attityden bara
för jag kör en volvo, tycker det sänker stämningen på hela forumet när folk håller på så,

Sorry För OT

MVH VAnd3rsson

Jag älskar Volvo och har alltid gjort det.. Men var snäll och kolla upp hur dom lackade 740n och 940n..

/Tobias

//Tobias
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
11 april 2011 · 4 418 Inlägg

T-röd på limrester eller label-off från Biltema som skrivits innan...

Lycka till!

jimrosenberg
9 maj 2011 · 11 Inlägg

testa spolarvätska, de skadar ju inte lacken iheller

740
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang