3203
Sök

Dumpventil på Golf Turbo Disel ?

BamZe84
22 oktober 2006
Trådstartare
Tjenare!
Jag undrar finns de ngn som hellst möjlighet att sätta en dumpventil på en golf Diesel turbo ?
De är dock en gammal bil men går som en klocka smile Vad kostar de ? och funkar de
inte med en vanlig bensin dump ? Tips ? råd ? Länkar ? allt är trevligt tongue

Mvh BamZe
Senast redigerat av BamZe84 (23 oktober 2006)

1 489 Inlägg
22 oktober 2006
Diesel heter det smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

1 256 Inlägg
23 oktober 2006
Hur gammal är bilen?

BamZe84
23 oktober 2006
Trådstartare
Det är en 88a

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
23 oktober 2006
Nu börjar vi komma in på Avancerad teknik här :-)

Har du en Vanlig golf 2 Gtd eller td??

Vi hade en stor diskution om detta inne på www.dieselperformanceclub.com

Vi kom fram till at en kile em en a4 Tdi hade Byggt ett eget dumpkit men det var Väldigt avancerat var en massa prylar som måste lira tillsammana sen var det en kile med en Golf iv Tdi som köpt sej ett dieseldumpventils kit ifrån Motornord de har ett kommer dock ej ihåg vad det kostade...

men jag är tveksam att det går att bygga på en sådan gammal motor de har ju inte sådant vacum som en Bensin..

skall du ha gött Ljud från en Mk2 Gtd så Bygg 2.5" avgas och ställ på Pumpen

För mera info surfa in på www.dieselperformanceclub.com

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Väghyvel
252 Inlägg
23 oktober 2006
skriv till yppa här på garaget han har byggt en dump på sin a4 verkade inte vara det enklaste men det gick ju till slut..

BamZe84
24 oktober 2006
Trådstartare
Tror dem flesta som skrivit inte lagt märke till de är en gammal pärla! En 87a förgasar motor!
Modell: Golf (II) Diesel
Typ: 1.6 GTD
Årsmodell: 1984
HP: 69 vilda ponnys smile

så ser de ut...de viner ju gott från turbon när man drar på, men de blev bättre me öppet K&N filter, men tänkte om man skulle sätta på Sportsystem på den...men vill endå ha pyys ljudet...

kan man beställa ngt ? köpa ngt ? ngt tips ? är Pyss kåt wink

Mvh BamZe

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
24 oktober 2006
BamZe84 skrev:
Tror dem flesta som skrivit inte lagt märke till de är en gammal pärla! En 87a förgasar motor!
Modell: Golf (II) Diesel
Typ: 1.6 GTD
Årsmodell: 1984
HP: 69 vilda ponnys smile

så ser de ut...de viner ju gott från turbon när man drar på, men de blev bättre me öppet K&N filter, men tänkte om man skulle sätta på Sportsystem på den...men vill endå ha pyys ljudet...

kan man beställa ngt ? köpa ngt ? ngt tips ? är Pyss kåt wink

Mvh BamZe

Det där med förgasar diesel får du allt förklara lite närmare :-) och med Turbo oxo det låter intressant!!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

BamZe84
24 oktober 2006
Trådstartare
Hehe jag har inte en anning tongue ja kan inte ett skit de va en poolare som babblade ngt om de, men dock vet ja inte om han har vidare koll på läget....

VeeDub
319 Inlägg
26 oktober 2006
OK, jag erkänner att jag hade fel. Var ju inte så lätt o hitta någon tändspole på bilen heller. tongue Man kan ju inte veta allt, även om jag blivit liite visare nu! smile

http://auto.howstuffworks.com/diesel.htm

//G

Edit: Vi höll även på att försöka koppla in varvmätare. Hur gör vi det lättast på Bamzes diesel motor? :S
Senast redigerat av Genuine (26 oktober 2006)

466 Inlägg
7 januari 2007
Rockfordboy82 skrev:
Nu börjar vi komma in på Avancerad teknik här :-)

Har du en Vanlig golf 2 Gtd eller td??

Vi hade en stor diskution om detta inne på www.dieselperformanceclub.com

Vi kom fram till at en kile em en a4 Tdi hade Byggt ett eget dumpkit men det var Väldigt avancerat var en massa prylar som måste lira tillsammana sen var det en kile med en Golf iv Tdi som köpt sej ett dieseldumpventils kit ifrån Motornord de har ett kommer dock ej ihåg vad det kostade...

men jag är tveksam att det går att bygga på en sådan gammal motor de har ju inte sådant vacum som en Bensin..

skall du ha gött Ljud från en Mk2 Gtd så Bygg 2.5" avgas och ställ på Pumpen

För mera info surfa in på www.dieselperformanceclub.com

Mvh Christian

bättre du kikar in på www.dieselclubsweden.se där finns det 2 tekniker som svarar på frågor

Christer *Dieselkungen*

Sök